Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Zonnetje79

Re: Coronavirus

Bericht door Zonnetje79 »

Ik snap dat je dat ritme wel fijn vind.
Mijn ritme was vóór de covid ook niet echt anders dan dat het nu is.

En ik zou willen dat ik " al mijn vrienden" zou missen. Maar zoveel heb ik er niet hahaha

Maar juist daarom vind ik het fijn dat ik wat meer na buiten ga/ durf. Dan kom ik nog een beetje onder de mensen.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ja, dat klopt wel.
Ik heb ook een kleine vriendenkring, hier in het dorp heb ik 1 vriendin. En de rest zie ik inderdaad al een tijdje niet IRL, maar we spreken elkaar veel via de socials en soms wel via videobellen.

Omdat ik ook nog eens alleen woon merk ik wel dat ik soms nog meer dan anders verander in een spraakwaterval. 😂

Ik mis het wel om ideeën te kunnen toetsen, te sparren, zodat ik helder krijg wat mijn eigen gevoel of mening bij iets is. Ik kom er in mijn eentje niet altijd uit merk ik.
Jrs77

Re: Coronavirus

Bericht door Jrs77 »

Nessa schreef: 23 jun 2020, 10:38 Alles goed verlopen met de Ocrevus? Ik had deze keer wat last van bloeddrukdaling. Maar wel heerlijk 2 keer warm gegeten!
Ik heb gelukkig geen problemen gehad, de vorige keren ook niet.
Gisteravond voor het eerst heel even buiten geweest. Dit weekend ga ik wel een paar verjaardagen (o.a. die van mijn neefje) overslaan :( Dat was toch makkelijker toen niemand bedacht dat soort dingen te vieren, al heeft iedereen er begrip voor.

Half juli zou ik met vrienden een lang weekend weg gaan; zij gaan natuurlijk wel, maar ik durf nog niet mee. Even doorbijten nog....
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Maar echt hè...
Je moet nu heel duidelijk je grenzen aangeven... Het was fijner toen voor iedereen gewoon dezelfde grens gold.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Voor mij is er sinds kort wel wat veranderd doordat ik negatief ben getest op Covid-19.

Ik heb zo'n 2 maanden thuis gezeten omdat ik al die tijd al (zeer langzaam beter wordende) hoestklachten heb en mijn huisarts me vertelde dat ik, zolang ik die klachten heb, nog niet naar buiten kan, tenzij ik negatief getest zou zijn.
Ben wel 1 keer naar buiten geweest om naar het ziekenhuis en de huisarts te gaan i.v.m. een mogelijke trombosevoet (wat gelukkig hoogstwaarschijnlijk, afgaande op de bloedtest, niet het geval is en waar ik nog "gewoon" mee kan lopen). Met mondkapje op, wat geen pretje was in de warmte.

Ik hoop dat er binnenkort ook meer testen op anti-stoffen beschikbaar komen voor iedereen. Zou graag weten of die hoest nou wel of niet door corona is veroorzaakt..

Ik blijf nog wel voorzichtig, mede voor mijn vriend die tot de risicogroep behoort, maar ga (als de wind een beetje wil minderen ;) ) straks eindelijk weer lekker fietsen :joepie:
D-Cheryl schreef: 26 jun 2020, 10:47 Maar echt hè... Je moet nu heel duidelijk je grenzen aangeven... Het was fijner toen voor iedereen gewoon dezelfde grens gold.
Ja dat herken ik ook. De paar vrienden die ik heb zijn allemaal een stuk extroverter dan ik ben en snakken naar "live" contact. Ik (als introvert persoon) was eigenlijk wel blij dat ik een goed excuus had, in de vorm van de hoestklachten, om het 'real life' contact nog een beetje af te houden. Verjaardagsfeestjes e.d. vermijd ik voorlopig nog, maar dat was voor mij (door sociale angstklachten) toch al geen levensbehoefte ;) .
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik ging vanochtend naar het museum, en ondanks het deurbeleid en het moeten kopen van een kaartje vooraf was het nog best druk! Echt even weer wennen hoor.

Toen ik terugliep wilde ik een broodje meenemen naar huis voor de lunch, maar het was druk bij de winkels, dus ben maar omgelopen en heb mezelf maar een tosti gemaakt.... Eventjes genoeg mensen gezien weer. :P
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn sociale leven keert langzaam terug, maar wel op mijn eigen voorwaarden! :lol: Vandaag met mijn zus afgesproken in Woerden, tussen onze woonplaatsen in. Haast uitgestorven daar, dus heel rustig wat kunnen wandelen, eten en drinken en ook de enigen in 1 van de weinige open winkels. Zelf op de fiets naar Woerden geweest, en zo dus allemaal prima te doen. Ik ben weer 40 km sportief geweest in de buitenlucht, en wij zussen hebben weer eens goed "live" bij kunnen praten!

Er zijn ook activiteiten die weer opstarten, waar ik zelf bewust nog niet aan mee doe.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Tja, ik las afgelopen week hoe het virus ondertussen al 10 verschillende mutaties lijkt te kennen, vandaar dat patienten in Noord-Europa vaak een milder verloop van de ziekte hadden dan in Zuid-Europa en de USA.

Ik ben vandaag in ieder geval voor het eerst weer wat gaan drinken in een cafeetje, met een gebakje erbij, met mijn ouders. En ik heb een kleine stedentrip geboekt voor over een paar weken, een kijken of de zee er nog ligt.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Heb ik een kleine trip naar het strand gepland, laait het virus op. Tja, ik wist natuurlijk dat het kon gebeuren...

Ik was van plan om aan de boulevard van Scheveningen te chillen, misschien lekker op het strand met een boekje, beetje mensen kijken. En in de ochtenden museumpje, wandelingetje.
Om er te komen moet ik wel 2,5 uur met de trein, en ik hoor nu dat de helft van de mensen in het OV geen mondkapje draagt? Ik zou wel met de tram heen en weer moeten iedere dag.

Ik wacht het nog even af, ik kan de hotelreservering annuleren tot 24 uur voor de boeking. Als het niet anders is, is het niet anders. :weetniet:
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vertrek volgende week weer naar mijn vrijwilligerswerk met het vliegtuig. Het vliegen zelf lijkt me wel safe, maar inderdaad zie ook ik op tegen de 2 uur met OV om op het vliegveld te komen... Extra opletten dan maar, en desnoods verplaatsen in de trein als ik iets/iemand niet vertrouw!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp