Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Fratema

Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

Bericht door Fratema »

Wie weet hier meer van. Ik mag wel mijn elektrische rolstoel meenemen naar het uitenland voor de vakantie maar moet hem wél zelf verzekeren tegen verlies, diefstal, schade. Ik zoek me wild maar kan nog niet echt wat vinden. bij Welzorg (daar komt hij vandaan) is hij maximaal 3500 euro gedekt maar echt duidelijk zijn ze hier niet over. Het zou dan vallen onder handbagage. Vreemd. Weet er iemand een betere optie en ook een wat hoger bedrag?

Ik meen dat er hier op dit forum wel eens wat over geschreven is maar waar?
1207

Re: Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

Bericht door 1207 »

Welzorg klinkt Nederlands
https://doe-reizen.nl/rollend-goed-verzekerd-op-reis/

snellezend zie ik toch een paar interessante dingen staan.

Ik heb mijn rolstoel en handbike in Belgie verzekerd, als optie waardevolle spullen bij de standaardverzekering.
400 euro per jaar voor 9000 euro (stoel en handbike)
Jrs77

Re: Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

Bericht door Jrs77 »

Heb je dit al nagevraagd bij je reisverzekering?
Fratema

Re: Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

Bericht door Fratema »

Het is gelukkig al opgelost Inderdaad zijn er maar weinig specifieke rolstoelverzekeringen voor het buitenland. Maar ik belde met een vriendelijke dame van de ANWB die het ging overleggen met haar chef en constateerde dat zo'n extra verzekering helemaal niet nodig is. Mijn rolstoel is geen eigendom maar in bruikleen van de afdeling WMO alhier. Zij zorgen voor een deftige allrisk verzekering en onderhoud. En die verzekering geldt ook voor buitenlandse reizen. Dat staat op de Groene Kaart die je erbij krijgt.

Ik heb mijn zoektocht uiteengezet aan mijn WMO-consulent en zij ging ermee akkoord. En opgelost. Scheelt weer een zakje geld.
Knillis

Re: Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

Bericht door Knillis »

Ik had jouw vraag niet direct gezien Fratema omdat ik in Oostenrijk verblijf en de Wifi verbinding op de camping de geest had gegeven. Maar gelukkig is de verbinding nu weer hersteld.

Ik heb mijn rolstoel altijd meegenomen naar het buitenland omdat ik bij de uitgifte van de stoel ook een groene kaart heb gekregen (net zoals bij de autoverzekering) en ik er altijd van uit ben gegaan dat hij ook in het buitenland goed verzekerd zou zijn.

Volgens de leverancier is hij ook in het buitenland net zo verzekerd als in Nederland alleen bij pech/technische problemen zal het zoeken worden naar een firma die hem kan repareren.

Fijne vakantie toegewenst met veel veilige kilometers in je rolstoel!
Fratema

Re: Verzekeren van je rolstoel voor het buitenland

Bericht door Fratema »

dank je wel!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp