Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

baclofen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
lika

baclofen

Bericht door lika »

hallo allemaal,

Overdag heb ik veel veel beweging, maar ‘s nachts spasmen.
ik slik ’s avonds baclofen 10 mg.
Rond 04.00 uur is het uitgewerkt.
Ik overweeg om naar 20 mg te gaan, maar mijn verstand zegt dat dit niet langer werkt,maar heftiger.
Iemand ervaring ?
Sharon

Bericht door Sharon »

Dit is idd een moeilijke situatie. Bij mij stelde de arts eerst voor om het 3x daags te nemen om een spiegel om te bouwen. Dat hielp bij mij onvoldoende. Daarna kreeg ik een hogere dosis en ook dat hielp me de nacht niet goed door.

Uiteindelijk heb ik een jaar of 3 lang de wekker ‘s nachts om 3 uur gezet en nam ik dan Baclofen in. Dat was vervelend, maar hielp me wel de nacht door. Nu zijn mijn spasmes zo heftig dat ik naast de Baclofen ook Sirdalud slik en door de combinatie van deze middelen kom ik de nacht wel goed door.

Ik heb bij mezelf wel gemerkt dat het soms ook een kwestie van proberen was.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik neem op 5 momenten over de dag baclofen, totaal 65mg waarvan 15 voor de nacht. Het werkt wel wat langer als je iets meer neemt, maar ik zou het ophogen alleen doen na overleg met een arts of neuroloog.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

De neuroloog zei tegen mij 'speel maar een beetje met de dosis en kijk wat werkt'

Heb ik gedaan en hou niet krampachtig vast aan voorgeschreven dosis, voor iedereen is het persoonlijk wat werkt of niet qua hoeveelheid.
lika

baclofen

Bericht door lika »

baclofen

dank,

Ja, ik 'speel' er ook mee
op advies van mijn arts en ik neem rond 4 uur nog een pil, of dan pas de eerste.
Dus komt overeen met jullie ervaringen...….:
abceetje

Bericht door abceetje »

Ik gebruik ook Baclofen en Sirdalud en neem die ook pas rond 02.00 's nachts in. Hierdoor ben ik wel even wakker maar kom ik de rest van de nacht redelijk door. Ik heb geprobeerd de Baclofen te verhogen maar dan waren mijn spieren 's morgens zo slap dat ik niet kon staan. Dan maar in de nacht wakker en in de morgen gebruik kunnen maken van mijn spieren.
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik gebruik 3 x pd baclofen. Smorgens en smiddags 5mg en voor het slapen 10mg. Ik heb geen probleem met slapen. Slaap als een blok tot mijn wekker gaat.

Maar als ik de middag dosis vergeet merk ik geen verschil??
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Maar als ik de middag dosis vergeet merk ik geen verschil??"

Komt me bekend voor, ik was eens vergeten te bestellen voor het weekend en ik sliep gewoon door zonder spasmes. Nog een paar dagen en geen problemen gehad. Toen had ik ze weer en na inname lag ik een halve nacht wakker van de spasmes.

Toen echt gestopt en geen of amper problemen meer, nu neem ik er één als ik overdag al problemen heb en het gaat prima zo.
leeuwtje-nl

Re: baclofen

Bericht door leeuwtje-nl »

Na ongeveer 2 jaar ben ik opnieuw aan de Baclofen. Ik lees dat je het tijdens de maaltijd moet innemen. Ik kan mij herinneren dat ik dat vorige keer niet heb gedaan, omdat de doseringen dan slecht verdeeld waren.

Toen ik dat later aangaf bij de apotheek, zeiden zij dat je er soms misselijk van kon worden geloof ik? Maar als ik daar geen last van had, maakte het niet uit.

Zijn er mensen die Baclofen zonder voedsel innemen? Kan dat, of wordt dat echt afgeraden? Ik eet meestal niets meer tussen 18 uur en 8/9 uur.
Anna1975

Re: baclofen

Bericht door Anna1975 »

Ik slik 4 doseringen per dag en daarvan vallen alleen 1 en 3 samen met een maaltijd. Dosis 2 valt ong een uur na m'n lunch en de laatste neem ik op de rand van mijn bed in en dan eet ik ook echt niks meer hoor. Baclofen heeft een werkingsduur van zo'n 5-6 uur, uit mijn hoofd, dus op mijn huidige verdeling kom ik qua werking het meest gunstig uit.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp