Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Dango

Re: Coronavirus

Bericht door Dango »

D-Cheryl schreef:Heb ik een kleine trip naar het strand gepland, laait het virus op. Tja, ik wist natuurlijk dat het kon gebeuren...

Ik was van plan om aan de boulevard van Scheveningen te chillen, misschien lekker op het strand met een boekje, beetje mensen kijken. En in de ochtenden museumpje, wandelingetje.
Om er te komen moet ik wel 2,5 uur met de trein, en ik hoor nu dat de helft van de mensen in het OV geen mondkapje draagt? Ik zou wel met de tram heen en weer moeten iedere dag.

Ik wacht het nog even af, ik kan de hotelreservering annuleren tot 24 uur voor de boeking. Als het niet anders is, is het niet anders. :weetniet:
ik heb hier de afgelopen 2 weken op het traject Zwolle - Arnhem niemand zonder mondkapje gezien en dat geldt ook voor de bus.

Of zijn ze in het westen van het land asocialer w.b.t. mondkapjes gebruik en krijgt de HC een grote mond of klappen als deze er wat van zegt?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

In de treinen van Arriva is eigenlijk nooit een conducteur te bekennen, dus het moet echt van de mensen zelf uitgaan. Maar in ieder geval fijn om even te horen dat jouw ervaringen in het OV in ieder geval positief zijn, dank je!
Job

Re: Coronavirus

Bericht door Job »

Of zijn ze in het westen van het land asocialer w.b.t. mondkapjes gebruik en krijgt de HC een grote mond of klappen als deze er wat van zegt?

Nee, wij in het westen zijn niet a-socialer en wij delen ook geen klappen uit als we ergens op gewezen worden. Wat een vervelende bevooroordeelde suggestie. Bovendien is het helemaal niet nodig om alle westerlingen over één kam te scheren.

Extra opletten dan maar, en desnoods verplaatsen in de trein als ik iets/iemand niet vertrouw!


Als ik iemand niet vertrouw? Is dat aan de buitenkant te zien dan?
Ik schrik van deze vooroordelen hier op het forum. Het is hopelijk niet zo bedoeld, maar het komt kwetsend en discriminerend over.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik moet wel zeggen dat ze beelden van AT5 van vannacht me niet erg geruststellen, kneiterdruk op de wallen afgelopen nacht.

Ik hoop maar gewoon dat het te bewolkt is voor dagjesmensen om naar het strand te komen.

Voordeel van doordeweeks van huis kunnen.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

[mention]D-Cheryl[/mention] Als je je ongerust maakt over de drukte in Scheveningen en je hebt de beschikking over internet tijdens je vakantie dan zou je via de webcam(s) in Scheveningen (live) kunnen checken hoe druk het daar ongeveer is.
Hier bijv: http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/
Rond de pier is het normaal gesproken wel druk (hoewel ik niet weet hoe dat doordeweeks is) maar aan de uiteinden van de boulevard wat minder.

Die drukte op de Wallen overigens beperkt zich wel voornamelijk tot dat gebied en de gebieden waar de bekende winkelstraten zijn in de binnenstad (Kalverstraat) e.d. hoor.

Overigens is mij er niets van bekend dat er in het Westen meer mensen zouden zijn die geen mondkapjes in het O.V. dragen. (Woon zelf in A'dam). En ja er zijn wat problemen geweest met een paar a-sociale mensen, maar da's eerder een uitzondering dan de regel en daar hoorde je vooral in het begin van de coronatijd over.
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Job schreef: 19 jul 2020, 16:22
Als ik iemand niet vertrouw? Is dat aan de buitenkant te zien dan?
Ik schrik van deze vooroordelen hier op het forum. Het is hopelijk niet zo bedoeld, maar het komt kwetsend en discriminerend over.
Nee, ik bedoel hiermee als er iemand zonder mondkapje bij me komt zitten, of als iemand ineens heel erg begint te hoesten of te niezen. Dan voel ik me niet geheel veilig qua besmettingsrisico, dus dan ga ik liever zelf even ergens anders zitten. Zo is het bedoeld, uit voorzichtigheid. Niet als vooroordeel over mensen.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Bedankt voor de link [mention]Marina[/mention]! Dat valt me eigenlijk nog best mee.

Was het in het weekend geweest had ik ook zeker wel afgezegd hoor, maar juist omdat ik de reservering doordeweeks had staan dacht ik "Ach..."

Nu vond ik dit weekend in mijn portemonnee ook nog twee eerste klas upgrades voor de trein, die ik via-via gekregen heb begin dit jaar. Dus nu maak ik me ook minder zorgen om de heen en de terugreis, vaak is de eerste klas toch rustiger.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Fijn dat je die eerste klas upgrades hebt [mention]D-Cheryl[/mention]. Is vaak een stuk rustiger inderdaad.

En die grote drukte aan de stranden zie je vooral bij strandweer en aangezien er geen strandweer is voorspeld voor de komende dagen lijkt mij dat ook wel meevallen dan. Alvast veel plezier gewenst!
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Dankjewel! Net even gekeken en inderdaad voorspellen ze licht bewolkt weer, 19-21 graden. En een aanlandige wind, dus genoeg te zien qua watersporters. :goed:
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Tsja, 2e Corona-uitbraak op mijn locatie van vrijwilligerswerk in Frankrijk! En dus vandaag een mailtje met het verzoek om vrijdag vooral niet te komen, waar ik zeker gehoor aan geef. En zo is mijn vakantie last-minute toch nog geannuleerd..... Ik ga mijn koffer maar weer uitpakken!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp