Mijn ergotherapeute is bezig met een aanvraag voor extra trapleuningen (er zijn maar aan 1 kant trapleuningen). En mijn fysiotherapeute heeft de vraag bij mijn MS-verpleegkundige neergelegd of ik psychologische hulp zou kunnen krijgen om van die angst voor traplopen af te komen.
Het antwoord van de MS-verpleegkundige hierop was dat, omdat ik al hulp van de GGZ ontvang voor andere problematiek, de verzekering daar niet makkelijk over doet waarschijnlijk. Ze acht het dus niet waarschijnlijk dat de verzekering dat toestaat en vraagt of ik niet bij de GGZ ook hulp kan krijgen voor de traploopangst.. Mijn hoofdbehandelaar bij de GGZ gaf echter aan dat het van de constructie afhing/van wat er in de verwijzing staat: je mag, voor de verzekering, niet voor hetzelfde probleem bij meerdere psychologen hulp ontvangen. Het angstprobleem bij traplopen is lijkt mij echter een ander probleem dan de sociale angstklachten waarvoor ik al behandeld wordt bij de GGZ...
Mijn behandelaar bij de GGZ heeft eerder al eens aangegeven (toen ik hulp wilde bij MS-gerelateerde psycho-sociale klachten) daar niet voldoende tijd voor te hebben en te weinig kennis van MS.
[*]- Weet iemand hoe dit nou zit: mag je voor de verzekering(svergoeding) voor twee verschillende psychologische klachten hulp krijgen (bij twee verschillende instellingen/psychologen)?
[*]- Bij wie zou ik nu terecht kunnen voor psychologische hulp bij de angst voor traplopen?? Ik voel mij nu eigenlijk voor de tweede keer van het kastje naar de muur gestuurd door MS-verpleegkundige en GGZ-behandelaar

Overigens heb ik al een indicatie voor een rolstoelgeschikte woning, maar deze woningen zijn erg schaars.