Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Ja het geeft inderdaad veel stress, vreet energie en ik heb het idee dat daardoor de MS-klachten ook weer erger zijn geworden, wat natuurlijk dan weer niet helpt bij het trappenlopen en de angst daarvoor :huh: .

Hopelijk gaat de woningbouwvereniging niet moeilijk doen over tweede trapleuningen, omdat de trap behoorlijk smal is en de ruimte dan misschien te smal wordt met een extra leuning :bang:. Of dat de Gemeente geen aanpassingen wil betalen omdat ik al een indicatie voor een rolstoelgeschikte woning heb.. Aan de andere kant weet de Gemeente zelf ook wel dat er te weinig rolstoelgeschikte woningen zijn in verhouding tot de vraag.

Van die fysio-oefeningen op de trap verwacht ik eerlijk gezegd niet al teveel. Het zit hem toch vooral in het gebrek aan grip bij de (korte) leuningen bovenaan de trappen en in mijn angst om te vallen daardoor en door verslechterd evenwicht en spierkracht in een been.

Ik hoop erg op, liefst snel uitgevoerde, aanpassingen, zodat ik weer vaker erop uit kan en mijn lopen weer meer kan oefenen, want dat gaat er niet op vooruit op deze manier :slecht: .
Marina

Bericht door Marina »

Nou, wat ik al vermoedde was ook het geval helaas: ik werd weer doodsbenauwd bij het oefenen :nerveus: . Twee trapjes omhoog en ik werd al verlamd door angst :roll:.. Voordeel hiervan was wel dat het de fysio erg duidelijk werd hoe groot mijn angst voor traplopen is geworden.

Ik moet nu elke dag oefenen met het op- en afstappen van de onderste traptrede (en doe dat ook braaf). En dit geleidelijk opbouwen tot de 45 tredes die ik in totaal op moet.
De ergo gaat de woningbouwvereniging bellen met de vraag of zij tweede trapleuningen tijdelijk willen aanbrengen (en bekostigen). Zoniet, maar geven ze wel toestemming daarvoor dan zou ik voor een lagere prijs het kunnen laten aanbrengen door een klusjesman die werkt met "sociale tarieven".
Dus nu maar hopen dat ik die toestemming krijg.. :bidden: !

Komende woensdag komt de fysio ook langs om samen evenwichtsoefeningen e.d. te doen. Ben hier wel blij mee.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben er nu al klaar mee! Eindelijk de stap genomen voor huishoudelijke hulp via de WMO. Dit werd toegewezen, en in april werd ik gebeld dat ze konden starten. Dat zag ik zelf niet zitten vanwege Corona, dus tijdelijk uitgesteld. Vorige maand heb ik ze gebeld: het mag van mij gestart worden! En dus zou ik ingepland worden, en een week vooraf gebeld worden om te weten welke dag en welk dagdeel.

Die week: niets gehoord. Dus op vrijdagmiddag gebeld. "Sorry mevrouw, u staat voor volgende week in de planning om ingepland te worden, dus het wordt een week later." En je raadt het al: afgelopen week wéér geen bericht gehad, en inderdaad stond ik gistermiddag óók voor volgende week niet ingepland!!

Ik kan ze maandag pas weer bereiken, maar inmiddels dus al 2 weken geen hulp, terwijl dat wel ingepland zou worden. Hele slechte start dus met deze organisatie!!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik ken het inmiddels, leeuwtje-nl :(
Bij mij ging het, sinds de start 2,5 jaar E, bijzonder goed.
Een schat van een dame, altijd op tijd, werkte hard, nooit ziek, en had haar eigen programma waardoor ze per week precies wist wat ze zou doen. Soms stond ze voor de deur met een tasje; "Joris, ik heb roti voor je gemaakt!" (Zij is Surinaams, en weet dat ik roti heerlijk vind)

Helaas werd ze 2,5 maand geleden ziek, waardoor ze niet meer kan komen. De ene na de andere invalkracht kwam; vaak scholieren die het als vakantiebaantje deden. Ze deden hun best, maar hoefden thuis waarschijnlijk nog niet eens hun eigen kamer op te ruimen. Ze hadden geen idee wat ze moesten doen, of hoe het moest. En regelmatig afmeldingen.

Vorige week voor het eerst iemand die voor vast zou komen; terwijl ik op bed lag te slapen hoor ik: "Ik ben er vandoor!". Toen ik naar de tijd keek bleek ze 3 kwartier eerder naar huis te zijn gegaan, maar wel de volledige tijd te hebben geschreven. Én van alles was 'vergeten' te doen :(
Pfff, gedoe :( Moet ik echt als een oppas achter 'de poets' aan, om alles aan te wijzen?
Hoe doen anderen dat?
leeuwtje-nl

Heel naar, Jrs!! Ik kom niet eens zo ver om een hulp in huis te hebben rondlopen! :haha:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

leeuwtje-nl schreef: 22 aug 2020, 17:02 Heel naar, Jrs!! Ik kom niet eens zo ver om een hulp in huis te hebben rondlopen! :haha:
Sorry, dat is nog vervelender natuurlijk ;)
Je moet echt bellen met je WMO-consulent (of bij thuiszorg dreigen dat te doen). Niet te lief zijn ;)
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb zelf de keus in organisarie gekregen van de wmo en inderdaad: is de ene niks, dan zou ik naar de volgende gaan. Maar ik ben tot nu toe wel tevreden, de derde schoonmaakster bleef 1,5 jaar en deze nieuwe heb ik nu weer sinds maart.

Het is inderdaad wel makkelijk als je een schoonmaakplan hebt, daar kom ik nu ook achter. Ze maken schoon wat jij wilt, en zo vaak als jij wilt. Dus ik ben begonnen met opschrijven wanneer ik ze wat extra laat doen, naast dweilen/stoffen/sanitair: badkamer grote beurt, koelkast binnen en buiten, keukenkastjes, ramen....

Mijn geheugen is zo een zeef dat ik het wel op moet schrijven allemaal.

[mention]Jrs77[/mention] Ik zou niet op bed gaan liggen als ze er zijn, ben wel in de woonkamer, als er vragen zijn moeten ze bij me terecht kunnen. Dat ze dus ging omdat je op bed lag, zou ik denk ik ook hebben gedaan bij een nieuwe en onbekende cliënt toen ik nog ambulant werkte. En ja: als ik mijn uren niet kon maken maar ik was wel beschikbaar voor de cliënt, schreef ik ze ook allemaal gewoon op.

Zeg wat je van haar verwacht, communiceer: ik vertel vooraf wat ik wil dat ze doen, en wat ze doen als ze dan nog tijd over hebben. (Balkon/washok/mij even bragen/etc)
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
leeuwtje-nl

Ik ga morgen de organisatie bellen, en inderdaad benoemen dat ik anders met WMO verder ga kijken. Ik deed mijn huishouden altijd mg zelf, vroeg toen hulp aan en denk nu dus al 2 weken: dat kan wel wachten tot mijn hulp komt!! En inmiddels zie ik mijn huisje hard achteruit gaan.... Dat moet ik dus allemaal zelf weer bijwerken nu!

Morgen maar even op mijn strepen staan, en dan ook maar afwachten wie ik in huis ga krijgen. Ik zou vooral al willen weten welk dagdeel er iemand zal komen, want ik durf nu al 2 weken geen andere afspraken te plannen, omdat de hulp die dag misschien wel komt. Ik ben wel een dertiger die nog redelijk actief is buiten de deur!
leeuwtje-nl

Ivm vakantietijd ben ik inderdaad 2 weken niet ingepland, en of het volgende week gaat lukken, is ook nog maar de vraag. Weinig krachten beschikbaar, en ik krijg de gaten, als die er al zijn. Voorlopig ook geen vaste kracht of een vast dagdeel. Dat eerste snap ik, dat 2e is natuurlijk wel bloedirritant!! Ik ga niet wekelijks mijn dagelijkse leven af laten hangen van die nog geen 2 uur hulp per week. Nou ja, maar even kijken hoe het loopt, vrijdag hoor ik als het goed is van ze!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hebben ze bij jullie in de gemeente dan maar 1 schoonmaakbedrijf...? Ik ken er hier in het dorp al drie, die alle drie door de gemeente vergoed zouden worden volgens mij.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp