Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

En, hebben jullie al een keer moeten laten testen?

Ik mag morgen voor de tweede keer. In juli had ik keelpijn en een loopneus en nu weer. Terwijl ik heel voorzichtig ben. Ik let goed op de afstand en hygiëne. Hoe kan het dan toch dat je iets oppikt (als het geen corona is dan dus een gewoon verkoudheidsvirus)? Vooral omdat andere mensen bij klachten thuis horen te blijven.
Nou ja, afwachten maar weer.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik wil wel de kanttekening meegeven dat dit een interview is van begin april.

Van de Hoek is een prijswinnend viroloog, maar er zijn diverse inzichten gekomen sinds 9 april, en ook de situatie in Nederland (spreiding) en zelfs het gedrag van het virus (mutaties?) lijkt erg veranderd in de afgelopen 4 maand.
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

Nessa schreef: 26 aug 2020, 07:21 En, hebben jullie al een keer moeten laten testen?
gister voor de 2e keer...

de eerste keer had ik verhoging en benauwd e.d., kwam niks uit.
Gister omdat ik met hooikoorts/verkoudheid/allergie-achtige klachten loop (niezen, snotteren, jeuk in neus en ogen). Tot mijn grote verbazing zet ik net de pc aan en is de uitslag al binnen! En gelukkig weer niks gevonden dus ik mag de straat weer op ;-)

succes!
(hoe vind jij de test? Ik gruwel er van, eerste keer ging mis en moest beide neusgaten brrrrr)
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

AngelNoa schreef: 27 aug 2020, 06:57 (hoe vind jij de test? Ik gruwel er van, eerste keer ging mis en moest beide neusgaten brrrrr)
Oh bah, dat is akelig! De keeluitstrijk vind ik nog wel gaan, maar die in de neus een gruwel... Ik heb echt het idee dat ze de kweekstok tot in je keel steken.

Niettemin ga ik ook nog rustig voor een derde test, mocht het nodig zijn. Het is niet fijn maar ook zó gepiept.

Fijn dat je zo snel de uitslag hebt! Ik heb gebeld voor een afspraak en krijg de uitslag nu schijnbaar ook telefonisch.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Wat kan dat nog verschillen, die ervaringen met de corona-test!
Zo las ik o.a. ook over een man die het gevoel had dat ze tot achter in de nek kwamen met het staafje :shock: ..

Heb gelukkig zelf een betere ervaring gehad. Door enge verhalen erover gelezen te hebben zag ik er erg tegenop, maar het viel mij eigenlijk best mee. Was bang om overgeefneigingen te krijgen: is niet gebeurd. Het staafje in de neusholte gaf eigenlijk pas wat pijn na afloop, maar dat trok al na een half uurtje weg. Zou het zo weer doen!
Laatst gewijzigd door Marina op 28 aug 2020, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

indien nodig ga ik uiteraard weer. Deze 2e keer ging iets minder heftig (leek of ze een dunner staafje gebruikten?). En deze dame hield mijn hoofd in mijn nek vast en telde 3 tellen af terwijl ze bezig was. Dat vond ik prettiger dan de HA die mara bleef duwen en peuren en dus ook mijn andere neusgat maar ff pakte :hmmm: :stil: :slecht:

nietemin voelt het voor mij alsof ze dat staafje richting je oog duwen en nog nét niet daar uitkomen...vreselijk!
Sara

Re: Coronavirus

Bericht door Sara »

Interessante opinie van Prof. Giovannoni: mensen die interferon gebruiken of gebruikt hebben en antistoffen ontwikkeld zouden wél extra risico lopen op een ernstig verloop van infectie met coronavirus.

/https://multiple-sclerosis-research.org ... -and-nabs/
1207

Re: Coronavirus

Bericht door 1207 »

https://www.meerovermedisch.nl/article/ ... en-corona/
geweldig, hebben wij toch al zo'n goedwerkende immuunsysteem :heilig:
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Corona leidt tot hersenschade door overdreven immuunreactie

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234986 ... oPTnUR1Ac

Verontrustend!
Knillis

Re: Coronavirus

Bericht door Knillis »

Tja, je hoort steeds meer nare berichten betreffende de schade die Corona aan kan richten.

Vanmorgen met mijn man naar de huisartsenpost geweest, hij kreeg uit het niets enorme hoge koorts en is daarbij een beetje neusverkouden.

Normaal wordt er niet getest op Corona in het ziekenhuis maar omdat mijn man nog niet helemaal hersteld is van de vorige jaar ondergane chemokuren (zijn afweer is nog niet goed laat het bloed zien) werd besloten het toch maar direct te doen.

Als het goed is morgen de uitslag via de huisarts. Heel spannend maar in ieder geval weten we zeker dat we ons aan alle regels hebben gehouden en buiten de boodschappen (met mondkapje op) komen we verder niet in contact met andere mensen in binnenruimten. Je weet het gewoon niet.

Maar de enorme toename van het aantal besmetting zorgt bij mij toch voor wel voor wat spanning.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp