Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door Klick »

Sara schreef: 30 jul 2020, 20:20 Hé, ik heb niks ontvangen, en probeerde jou een pb te sturen, maar die blijft hangen in postvak uit. Zou er iets mis zijn?

heel apart.. maar uiteindelijk is jouw berichtje wel aangekomen en geantwoord inmiddels ;)
Klick

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door Klick »

[mention]Sara[/mention] raar bij mij blijft hij ook in postvak uit staan, maar zegt dat hij verzonden is.
Sara

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door Sara »

Nou, het Ph-en werkt wel, maar schijnbaar met enige vertraging. Na de melding 'het bericht is succesvol verzonden' staat ie nog een tijdje in 'postvak uit', en niet bij de 'verzonden berichten'.
Almalief

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door Almalief »

Ik heb Fampyra geprobeerd maar ik wordt er heel duizelig van, bijna alsof ik uit zou treden.
Verder ook lichte hoofdpijn en een gevoeligere blaas. Ik kan wel goed slapen nog steeds. Maar nee, ik zou Fampyra dus niet aanbevelen. Het lijkt gif!
Jrs77

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door Jrs77 »

Bij mij werkt Fampyra geweldig. Ik heb inderdaad wel een gevoelige blaas, maar dat kan veel oorzaken hebben. Verder totaal geen bijwerkingen.
Ik wordt alleen een beetje zenuwachtig van de 'nieuwe looptest' om het te krijgen; ik gebruik het nl. helemaal niet voor het lopen, maar voor de energie.

Woensdag de tweede test; misschien moet ik daarna ook opzoek naar een nieuwe 'booster'
willem1

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door willem1 »

Is er geen pepmiddel die niet medicijn gebonden is en dan bedoel ik geen red Bull :p
Nessa

Re: welke energieboosters/ pepmiddelen zijn er en wat zijn de voor en nadelen?

Bericht door Nessa »

willem1 schreef: 21 sep 2020, 21:56 Is er geen pepmiddel die niet medicijn gebonden is en dan bedoel ik geen red Bull :p
Die zijn er zeker wel. Ik gebruik tegen de vermoeidheid: biotine, q10, alfaliponzuur en acetyl-L-carnitine. Dat zijn allemaal vrij verkrijgbare voedingssuplementen. En er zullen er vast meer zijn.
Bij mij helpt dit voldoende, hoewel ik niet weet of het bij heftige vermoeidheid/fatigue ook werkt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp