Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Dat is fijn nieuws Knillis.
Nu hopen dat de betering doorzet. Eventueel iets vragen tegen het hoesten? Ik lees het toevallig meer vandaag, mensen die heel erg aan het hoesten zijn.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Of dankzij het 'dringende advies' gaan de twijfelaars nu ook over de drempel, en de mensen die liever niet de vreemde eend in de bijt zijn voelen zich nu veilig genoeg om ook een kapje te dragen.

Wie echt tegen was, zal dat echt nog wel even volhouden.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik was bij de huisarts, want mijn lichaam 'rommelt'. Niks te zien op de MRI, en toch merk ik kleine dingetjes, dus eens even checken of het dan misschien iets anders is.

Vraagt de huisarts, voelt aanraking anders aan links dan rechts? (Weet ik niet, wie wordt er nog aangeraakt zonder reden tegenwoordig?)
Je hebt wel spanning in de rug, misschien kan iemand je masseren? (Wie dan ik woon alleen...)

Pfff, ik begin het nu ook echt wel te missen om onder de mensen te zijn. Iemand had heel goed verwoord dat ik nu een stap opzij doe als ik een vreemde tegenkom: dat hoefde in ons dorp nooit, maar nu loop je in een boogje om mensen heen.

Ik ga vanavond even eruit, maar zal onderweg in de trein waarschijnlijk niet met iemand spreken (hoewel... mezelf kennende probeer ik dit wel), en in het theater krijg ik verwacht ik een stoel alleen, met 2 lege stoelen links en 2 lege stoelen rechts.

Het lastige is dat het einde heel ver weg is, en de weg ernaar toe helemaal bedekt is met mist. Hoelang moeten we volhouden, en kunnen we alsjeblieft samen volhouden, zodat we ook samen af en toe de regels kunnen laten vieren? Ik ben op zoek naar een iets duidelijker perspectief merk ik. Een plan. Een voorstel. En als het niet werkt, passen we het weer aan. Maar dit is ondertussen wel heel moeilijk aan het worden...
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoe was het, toch nog een leuke avond gehad ondanks de isolatie?
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ja!! Was het meer dan waard.
Op de terugweg een koffie gehaald: verse bonenkoffie met havermelk, mjam.

Vanochtend las ik (hoe toevallig) een column dat we ook weer niet moeten gaan "voor-lijden", en daar had ik gisteren misschien wel even last van. Preëmptief afzien: op de zaken vooruitlopen en bij voorbaat al bij de pakken neerzitten.

Ik denk dat ik gisteren op het juiste moment een portie medicijn kreeg.
Fijn weekend, stay safe!
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Goed te lezen dat het toch - zelfs meer dan - de moeite waard was voor je D-Cheryl :) ! Blijkbaar is het niet perse nodig ook met mensen te praten of fysiek contact te hebben om toch een bevredigend gevoel over te houden aan een uitstapje. Dat weet je dan ook weer voor een volgende keer mocht je nog eens last krijgen van "preemptief afzien" ;) .
Een virtuele :knuffel:.
Tevy

Re: Coronavirus

Bericht door Tevy »

@raimonnea dank je wel voor de link naar Coronalocatie!
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik snap dat het allemaal moet, maar echt: zucht... #nieuwemaatregelen
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik zucht omdat de cijfers omhoog schieten, de helft van de menigte in het winkelcentrum hier geen mondkapje draagt, om welke reden dan ook. Ik zucht omdat mensen op vakantie gaan naar risicogebieden, gaan werken met een positieve testuitslag, om alle illegale feesten die worden beëindigd door de politie. En ik zucht omdat de nieuwe maatregelen mij nog meer beperken in het weinige wat ik nog deed.
Jrs77

Re: Coronavirus

Bericht door Jrs77 »

Voor mij persoonlijk is er eigenlijk vrijwel niks veranderd; ik was al voorzichtiger dan de richtlijnen.
Ik spreek al sinds maart niet meer binnenshuis af met meer dan twee anderen, in de horeca ben ik alleen een enkele keer met terrasweer geweest, trainen met rolstoelbasketbal durfde ik al niet.

Natuurlijk wel vervelend voor anderen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp