Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vernauwing ruggenmerg

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Saskia18

@Köln1985 - Vernauwing ruggenmerg

Bericht door Saskia18 »

@Köln1985 - Vernauwing ruggenmerg

Ik zou graag willen weten hoe het verder is gegaan met het onderzoek en eventuele behandeling van de vernauwing.

Ik heb soortgelijke klachten als jij en ga morgen naar mijn neuroloog hiervoor.

Graag hoor ik van je . . . alvast dank voor je antwoord!

Saskia
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ik heb er geen werk meer van gemaakt. Heb wel 1 of andere aanval gehad in mijn nek en toen ben ik afgevoerd uiteindelijk met de ambulance naar de 1ste hulp maar de co assistent daar had totaal geen behoefte een neuro chirurg erbij te halen.

Ben uiteindelijk op pijnstillers die voorgeschreven werden door mijn neuroloog (die de maag beschermen ipv ibuprofen) de dagen daarna doorgekomen en heeft ongeveer een week aangehouden. Hij zei dat dit wel kon komen door de vernauwing. Was aan mijzelf of ik een doorverwijzing ging vragen aan de huisarts naar een neuro chirurg. Ik heb toen wat online gelezen erover en wat er eventueel aan gedaan kon worden in het geval ik vaker dit soort aanvallen zou hebben msar wat ik las stond me niet aan. De operatie is niet bepaald prettig of ze het nu via achteren doen of via de voorkant zodat ze er beter bij kunnen. De weken aan herstel en stil liggen, lang in het ziekenhuis kan ik missen als kiespijn met 3 kinderen hier. Dus heb geen doorverwijzing gevraagd. Besloten dit pas te doen als er echt blijvende klachten zouden optreden. Maar tot nu toe na die ene aanval nergens meer last van gehad althans niet van de vernauwing. (Afkloppen)

Mochten er wel weer klachten komen dan zou ik zeker mezelf laten doorverwijzen. Want heb denk ik nog nooit zo'n erge pijn gehad. Zelfs de sterkste pijnstillers hielpen nauwelijks. Spierpijn of zenuwpijn is 1 ding maar dit voelde eerder als pijn in het bot. Kan het moeilijk omschrijven. Kan eigenlijk heel veel pijn hebben is ook de reden waarom ik pas in de avond een ambulance heb laten komen na 12 uur lang mega veel pijn. Maar deze pijn viel echt niet te verdragen en zal zeker een operatie ondergaan als die pijn terug komt.

Heel veel succes en hopelijk heb je er niet al teveel of geen klachten van.
Saskia18

@Köln1985 - Vernauwing ruggenmerg

Bericht door Saskia18 »

@Köln1985 - Vernauwing ruggenmerg

Dank je wel voor je uitvoerige antwoord!

Straks ga ik naar mijn neuroloog. Mocht er sprake zijn van een vernauwing, dan denk ik dat het een operatie zal worden.

Ik ga namelijk steeds slechter functioneren, terwijl ik de enige ben die de boel thuis draaiende moet houden. W.v. (= wordt vervolgd).

Sterkte met alles!

Saskia
pokey

Bericht door pokey »

sept 2009 mri gehad => nekhernia met stenose
nov 2009 lumbaal punctie ==> oligoclonale bandjes dus ms

alles was de schuld van ms . hernia deed niet meer terzake :eek:

dus aan de remmer waardoor ik alleen maar sneller achteruit ging, vuile gif zooi(REBIF)

na lang poot stijf houden toch aan hernia en stenose geopereerd en direct veel meer ontspanning in benen. helaas was de operatie pas in juni 2012 en was de schade al te groot waardoor ik blijvend met rollator strompel en verder rolstoel afhankelijk ben.

helaas zit een nivo lager nog een hernia die volgens de geleerde meneren te klein is om klachten van te hebben....... (net zoals bij de eerste gezegd werd en de chirurg mijn ontspannen benen niet geloven kon/wou :boos::boos: )

frappant dat na de operatie ik geen shub meer gehad heb en daarvoor 5x om het half jaar aan de prednison hing............

Jij voelt jouw lijf, vertrouw op jezelf en houd je poot stijf.
Rijn

Bericht door Rijn »

Pokey,

Ja dat snap ik ook niet, dat 'te klein om er klachten van te kunnen hebben.' Hebben ze er zelf, aan den eigen lijve dus, ervaring mee?

Luis-te-ren en de waarheid van hetgeen je vertelt niet betwisten, een talent dat zeer weinigen gegeven is.

Soms denk ik ook wel eens dat het misschien te maken heeft met het gegeven dat er al MS is; dat het gevoeliger maakt. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds - iets heel anders, maar bof- dezelfde sterkte voor mijn bril (een vrij bescheiden minnetje,) maar ik heb er veel meer last van en moet nu veel vaker mijn bril gebruiken. (En dan komt er een andere dooddoener: de vorderende leeftijd. Zucht.)

Ga je er nog eens wat me/aan doen, ondanks de beweringen van de mediciiii?
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Graag gedaan Saskia.
Ook ik ben verantwoordelijke in huis daar mijn man 10 maanden van huis is en op de vaart zit. Dat maakt het juist allemaal zo lastig.
Ik begrijp bij klachten absoluut de keuze voor een operatie want zou ook mijn keuze zijn. Dan is het even afzien en veel hulp krijgen maar daarna hopelijk een verlossing...
Heel veel succes bij de neuro, hopelijk komt er een oplossing.


Wat een verhaal pokey. Blijf het gewoon ongelofelijk vinden hoe ze kunnen reageren of voor ons denken en dat terwijl ze zelfs geeneens kunnen inbeelden hoe het voelt. Maar het zijn nou eenmaal de mensen die bepalen, soms erg zuur.


Wat betreft medici.
Ik ben er even niet meer over te spreken en dat is ook de reden waarom ik al 4 maanden bij niemand meer ben geweest.
Het is wellicht makkelijk oordelen voor mensen die het zelf niet hebben. De opmerking "kan geen kwaad", die kan ik even niet meer horen na mijn laatste ziekenhuis opname na alle rotzooi die ik ingespoten kreeg van ze en met meerdere maagzweren , cardiale hartritme stoornissen, verkleinde nieren etcetera eindigde.
De zogenaamde experts hebben al 11 jaar bij mij de plank keer op keer mis geslagen en sinds mijn officiële diagnose van PRMS is het er echt niet beter op geworden. Ik zing het nog wel ff uit op eigen kracht en mocht ik binnenkort weer in het ziekenhuis eindigen dan zie ik ze dan vanzelf wel weer en zal ik alles wel aanhoren met welke rommel ze nu weer aan willen komen.
Ondertussen lekker leven en genieten en alvast een rolstoel gaan uitzoeken en bezig met begane grond woning zoeken. Mij krijgen ze even niet meer klein. Ziek ben ik toch wel of ik nou wel of niet de vloer bij de plat loop.
pokey

Bericht door pokey »

en dan lees je weer een artikel over misdiagnoses.........

[url]https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... ieuwsbrief[/url]

ik blijf voorlopig mijn eigenwijze zelf uitgestippelde pad volgen van vit B12 injecties, 3000ie D3 per dag en LDN.
In oktober check mri van de hernia gehad, was niks veranderd tov 2014 maar hij zit er dus nog wel !! :duivel::duivel:

momenteel kan ik prima leven met mn gestrompeld en geklooi, maar blijf zeker alert en vinger aan de pols houden met die hernia. die hoort daar gewoon niet dus liefst mag deze ook weg.
Nina90

Re: Vernauwing ruggenmerg

Bericht door Nina90 »

Ik lees jaren later dit bericht. Ook ik heb stenose en MS-klachten. Met een B12 behandeling waren veel klachten weg, MS is dubieus nu. Ook mijn ruggenwervel was ineen gezakt. Ik heb heel veel hernia's helaas.. Ze zeiden dat het van een jarenlang B12 gebrek kan komen. Ik denk, misschien heb je er nog iets aan. groetjes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp