Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vorig jaar schone mri

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Dana34

Mri

Bericht door Dana34 »

Lieve mensen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.. in januari had ik een goede mri. Geen ms..
Nu heb ik toch weer wat klachten. Huisarts zegt dat hij in die korte tijdsbestek niet gelooft dat je ms hebt ontwikkeld. Is dat zo?

Liefs
leeuwtje-nl

Re: Mri

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Dana, misschien "ontwikkel" je MS niet zo snel, maar MS kan zich wel verder uiten over een langere periode. Was er helemaal niets te zien op de MRI? Aan de hand van welke klachten werd de MRI toen gemaakt, en was MS toen volledig uitgesloten omdat er niets te zien was?

Sinds januari kan er echt wel wat veranderd zijn. Niet om nu te zeggen dat je wellicht MS hebt, maar het is kort door de bocht van je huisarts om te zeggen dat het onmogelijk is. Wil je wat van je klachten met ons delen? Dan kunnen we met je mee denken.
Jrs77

Re: Mri

Bericht door Jrs77 »

Ik vind dat eigenlijk meer aan de neuroloog om te beslissen, dan aan de huisarts.
Als je nu weer neurologische problemen hebt (dat kan de huisarts wel bepalen), zou hij je opnieuw moeten doorverwijzen. Of heb je nog een rechtstreekse lijn met de afdeling neurologie? Bel ze dan op!
Dana34

Re: Mri

Bericht door Dana34 »

Mri is toen gemaakt omdat ik zo angstig was .. de neuroloog vermoedde toen al dat er niks uit zou komen. En dit was ook zo..

Ik heb nu tintelingen in handen en slapende voeten..ook wat urine verlies maar huisarts vermoedt dat dit door de zwangerschap komt
leeuwtje-nl

Re: Mri

Bericht door leeuwtje-nl »

Het hebben van tintelingen lijkt mij niet echt een reden voor zorgen. Ik weet ook niet of de huisarts je daarvoor weer zou doorverwijzen. Je zou wel met je huisarts in gesprek kunnen gaan om te kijken waar het vandaan kan komen en om je angst te bespreken.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Mri

Bericht door Toeter »

Beste Dana,

Tintelende handen en slapende voeten zijn een typische zwangerschapsklacht.

Het komt door vocht wat op zenuwen drukt. Houd je ook zichtbaar vocht vast?

Sowieso moet je geen MRI willen tijdens je zwangerschap en zeker niet om te zoeken naar de oorzaak van tintelingen. Dat is geen 'medische noodzaak' waarvoor je je baby risico wil laten lopen.

Overleg je je zorgen ook met je verloskundige? Als je zoveel zorgen hebt om mogelijke medische problemen is een doorverwijzing naar de pop-poli misschien verstandig.

Sterkte met je klachten en de stress. Je hormonen kunnen stress en zorgen ook erger maken!
Dana34

Re: Mri

Bericht door Dana34 »

Sorry..ik heb de verkeerde indruk gewekt.. ik ben niet zwanger maar 2x zwanger geweest..sorry..verkeerd benoemd..de dokter denkt daardoor aan stressincontentie..
Jrs77

Re: Mri

Bericht door Jrs77 »

Dana34 schreef: 22 okt 2020, 03:46 Mri is toen gemaakt omdat ik zo angstig was .. de neuroloog vermoedde toen al dat er niks uit zou komen. En dit was ook zo..

Ik heb nu tintelingen in handen en slapende voeten..ook wat urine verlies maar huisarts vermoedt dat dit door de zwangerschap komt
Met deze uitleg kan ik de huisarts wel begrijpen, zeker als zowel hij als de neuroloog geen verdere aanwijzing hebben dat het om MS zou gaan. Op basis van je klachten zou ik daar ook niet aan denken, zeker als de vorige MRI ook 'schoon' was.

Natuurlijk moet er wel een oorzaak voor je klachten worden gevonden; daar heb je dan je huisarts weer voor nodig. Door alleen naar MS te kijken (waarom dacht je daar aan?), ga je die niet vinden.
Dana34

Re: Mri

Bericht door Dana34 »

Omdat ik gegoogled had op klachten.. en daar bij ms uitkwam :oops:
Dana34

Re: Mri

Bericht door Dana34 »

Mijn vraag is meer.. kan je in die tijd ms ontwikkelen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp