Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cannabis dl II

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
D-Cheryl

Cannabis dl II

Bericht door D-Cheryl »

Hoi,

De andere cannabis-onderwerpen zijn al meer dan 2 jaar niet bijgewerkt, dus ik start even een nieuw topic. Hoop dat dat oké is?

Tot voor 2019 kregen sommige patiënten in Nederland, onder voorwaarden, medicinale cannabis verstrekt. Dat doen zorgverzekeraars volgens mij niet meer, maar nu ik heb idee heb dat CBD of huisgemaakte wietolie maar erg weinig voor mij doet, denk ik er toch over na om te switchen naar cannabis.

Ik las een andere deelnemer dat ze cannabis gebruikt via een e-smoker. Fijn om te horen, want als trots sToppertje (al 4,5 jaar sigaretvrij!) wil ik eigenlijk niet opnieuw tabak gaan roken.

En hoewel de medewerkers van de coffeeshop waar ik even binnenliep vanavond van goede wil zijn, wekten ze niet de indruk dat ze wisten waar ze het over hadden - meer dat ze me graag willen helpen het uit te zoeken.

Heel lief, maar ik kom dan toch ook even advies aan jullie vragen:
Hasj of wiet?
En welke soort dan?
Welke e-smoker heb ik nodig?

Ik zou het willen gebruiken voor pijnbestrijding en daarnaast om spierspanning te verlagen.
Nessa

Re: Cannabis dl II

Bericht door Nessa »

Je schrijft dat je wil switchen van CBD-olie of zelfgemaakte wietolie naar cannabis. Ik neem aan dat het je dan dus niet gaat om de CBD maar om de THC in de cannabis.

Ik denk dat dat lastig wordt met een e-smoker. Een e-smoker werkt met liquids die verdampt worden dmv de elektriciteit waar de smoker op werkt. In jouw geval zou je dan liquids moeten hebben met THC. Maar die mogen niet verkocht worden. Je zou dan zelf je liquid moeten maken en vullen. Ik vraag me echt af of dat veilig is. Ik ben dus erg benieuwd hoe die andere deelnemer dat doet. Misschien even navragen?

Trouwens al aan een hashpijpje gedacht? Daar leg je een blokje hash in, dat verhit je dmv een aansteker en dan zuig je de damp op. Daar zit dus geen tabak bij.
En je kunt volgens mij ook een joint draaien van wiet maar zonder tabak. Dat is dan een klein jointje, die je wel rustig moet oproken.
Klick

Re: Cannabis dl II

Bericht door Klick »

het schijnt wel te kunnen:
https://www.wietforum.nl/topic/124992-e ... -met-wiet/

maar vergeet niet dat een esigaret misschien gezonder klinkt, maar dat er steeds meer vraagtekens zijn en het misschien wel slechter is dan tabak.
en dan weet ik niet hoe dat dan weer zit met een e-joint ;)
leeuwtje-nl

Re: Cannabis dl II

Bericht door leeuwtje-nl »

Heb je ook al eens gedacht aan wietolie met THC via de Transvaal apotheek? Dat is op recept en daarmee legaal. Het wordt inderdaad niet meer vergoed, maar misschien is het voor jou een optie. Werkte bij mij heel erg goed, maar helaas kan ik het zelf niet meer betalen.
(En het starten van een nieuw topic met verse info is helemaal prima! ;) )
D-Cheryl

Re: Cannabis dl II

Bericht door D-Cheryl »

Bedankt voor de ideeën allemaal!

Ik las dus in de eerdere onderwerpen over hoe sommige mensen wel wat THC nodig hebben om minder klachten te ervaren. Dus inderdaad gata het dan om de THC, niet om de CBD.

@Nessa: hash, zo begrijp ik, wordt je over het algemeen meer "high" van, wiet wordt daarom vaker gebruikt als medicijn in plaats van hash.

@Klick: bedankt, ik ga zeker eens lezen daar.

@Leeuwtje: mag ik de brutale vraag stellen in welke prijsklasse ik moet denken?
leeuwtje-nl

Re: Cannabis dl II

Bericht door leeuwtje-nl »

De meest voorgeschreven bij MS is deze en kost 50€ per flesje van 10 ml:
Bediol CBD 2,0% / THC 1,3% olie, 10 ml

(10 ml is ongeveer 200 druppels, dosering is vaak 2-3 druppels per keer en mogelijk meerdere keren per dag? Ik nam het alleen als klachten als spierkrampen optraden, dus niet structureel of dagelijks.)

Daar komt nog 6€ bij voor een eerste aanvraag ivm medisch advies (zo noemen zij dat geloof ik?) en 8€ verzendkosten per medische post. Ik kan me van jaren terug wel herinneren dat je maximaal 3 flesjes per keer mocht bestellen, scheelde weer in verzending. Of je moet het zelf ophalen in Den Haag....
Lann

Re: Cannabis dl II

Bericht door Lann »

Ik wil jullie even wijzen op Stichting Suver Nuver. Dit is een stichting waar je wiet olie kan bestellen. Dit op een legale manier, nouja legaal, de man achter Suver Nuver wil deze wiet olie legaal leveren en is hierover aan het procederen met de staat. Have a look zou ik zeggen.

https://www.suvernuver.org

Groetjes Lann


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
D-Cheryl

Re: Cannabis dl II

Bericht door D-Cheryl »

Ondertussen heb ik al een maand zo een kramp in mijn kaak dat ik vorige maand maar gewoon een joint heb gehaald. En omg ik heb me toch geslapen... Jeetje wat fijn. Zonder van de pijn wakker te worden ook.

Dus ik haalde een zakje wiet, en met een pijpje vond ik geen succes, dus ik haalde er een klein pakje shag bij... Dus ja: nu rook ik weer. Ik was er precies 5 jaar af 2 weken geleden, maar mijn lichaam werd naar van alle pijnstilling. Dus tja, ik heb voor nu de keus even opnieuw gemaakt. :weetniet:
Jrs77

Re: Cannabis dl II

Bericht door Jrs77 »

Ik ben begonnen met THC-olie voor de nacht om te kijken of het iets doet tegen de spasmen, die vooral in de ochtend extreem zijn.
Met opbouwen begon ik met de 2%, en zit nu met de 5% op 0,35ml. Helaas; ik merk nog niks, niet op de spasmen en ik voel me niet 'high' (ik neem het ongeveer 3 kwartier voor ik ga slapen.

Bij welke dosering beginnen anderen iets te merken?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp