Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Marra

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Marra

Welkom op MS WebForum - Marra

Bericht door Marra »

Hallo,

Sinds half december weet ik dat ik MS heb en heb ik gelijk een methylprednison kuur gehad ivm uitvalverschijnselen aan mijn been. Dit hielp eigenlijk vrij snel, voor mij gevoel en ik dacht nu opknappen en weer verder.....nu na nog geen 3,5 weer meer klachten, waaronder moeilijk kunnen plassen en ongelukjes met ontlasting ect.....Ik merk dat ik dit moeilijk vind om de klachten te delen met mijn partner omdat ik bang ben dat hij zich te veel zorgen gaat maken om mij......
Ik heb het gevoel dat mijn lijf me in de steek laat, hoe gaan jullie hier mee om?

Groet,

Marra
Marina

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Marina »

Hallo Marra,

Wat vervelend dat je na die methylprednisonkuur al snel - en voor jou onverwachts - andere klachten hebt gekregen en ik kan me goed voorstellen dat dit het gevoel dat je lijf je in de steek laat heeft aangewakkerd/verergerd.
Dit forum is er mede voor om klachten (en je zorgen daarover) met anderen te delen, dus goed dat je hier van je laat horen! Ook is het in principe mogelijk om de hulp van een medisch psycholoog te krijgen bij het omgaan met de negatieve gevoelens die klachten met zich mee kunnen brengen.

Zit je ook in een revalidatietraject en heb je een MS-verpleegkundige? Deze kunnen je ook helpen om om te gaan met alles wat er bij MS komt kijken.

Wat betreft je vraag "hoe gaan jullie hier mee om?" lijkt het me goed om deze apart nog eens in een ander topic/onderwerp te stellen, aangezien je daar meer kans hebt dat het onder de aandacht van forumdeelnemers komt (en dit topic vooral een voorstel-topic is).

Welkom hier en sterkte!
Klick

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Klick »

hoi @marra
het is vooral in het begin een heel hectische tijd, je hele leven is uit balans geslagen door het krijgen van de diagnose. die balans terugvinden is moeilijk en daar kan een revalidatietraject je bij helpen.

door stress kun je klachten krijgen of verergeren.

is je bloed getest op vitamines en mineralen? D en B12 zijn belangrijke en weet dat wat de arts een goeie waarde vindt voor jouw lijf misschien niet genoeg is. (er staat veel info op dit forum)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp