Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Sara

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Sara »

@Bram_MSinbeeld Ik heb onder m'n eigen naam (Frieda) een reactie gegeven op je Youtube kanaal. Ik sluit me bij @AngelNoa aan.

Ondertitels helpen me niet, het gaat om het zelf kunnen bepalen van het tempo, heel even terug kunnen lezen of juist scannen, liefst door gebruik van relevante kopjes. Het gedwongen tempo vreet energie, net als te langzaam of te snel lopen. Ja ik weet 't, dat laatste is een luxeprobleem ;)
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Sara schreef: 26 jan 2021, 10:37

Ondertitels helpen me niet, het gaat om het zelf kunnen bepalen van het tempo, heel even terug kunnen lezen of juist scannen, liefst door gebruik van relevante kopjes.
Ik moet zeggen dat dat ook iets is wat ik miste bij de filmpjes. Ik heb ook wel Youtube-filmpjes gezien waarbij het filmpje opgedeeld was in meerdere fragmenten, die dan in de tekst onder de filmpjes een titel/kopje hadden gekregen.
Bij in ieder geval het vorige filmpje zag ik wel ook de tekst (ik weet niet of dat de volledige tekst was?) nog eens onder het filmpje staan.

Het "teveel aandacht voor de plaatjes", zoals je schreef, @Bram_MSinbeeld, vind ik persoonlijk niet teveel. Ik vind dat ze de teksten ondersteunen en het allemaal nog duidelijker maken. Het hangt er ook vanaf of je visueel bent ingesteld of juist niet, denk ik.
Dat vleugje humor is trouwens ook niet verkeerd om de aandacht er bij te kunnen houden :D .

Het lijkt mij overigens wel moeilijk om filmpjes te maken die rekening houden met alle verschillende gebreken waar mensen met MS last van kunnen hebben.
Willem Jan

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Willem Jan »

Duidelijk bericht van het Amsterdam UMC over vaccinatie tegen het coronavirus en MS.
Nessa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nessa »

Dit stuk van het RIVM is ook lezenswaardig: https://lci.rivm.nl/index.php/handleidi ... -patienten

In de tabellen onderaan wordt ook ingegaan op MS-medicatie.
Laatst gewijzigd door Nessa op 27 jan 2021, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram_MSinbeeld

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Sara schreef: 26 jan 2021, 10:37 @Bram_MSinbeeld Ik heb onder m'n eigen naam (Frieda) een reactie gegeven op je Youtube kanaal. Ik sluit me bij @AngelNoa aan.

Ondertitels helpen me niet, het gaat om het zelf kunnen bepalen van het tempo, heel even terug kunnen lezen of juist scannen, liefst door gebruik van relevante kopjes. Het gedwongen tempo vreet energie, net als te langzaam of te snel lopen. Ja ik weet 't, dat laatste is een luxeprobleem ;)
Hoi Sara (Frieda) (en @AngelNoa), ik heb kort artikel gemaakt die je in plaats van het filmpje kunt bekijken. Heb je daar iets aan? In dat geval zal ik dat in de toekomst bij de filmpjes voegen!
Marina schreef: 26 jan 2021, 14:03 Het lijkt mij overigens wel moeilijk om filmpjes te maken die rekening houden met alle verschillende gebreken waar mensen met MS last van kunnen hebben.
Tja, we doen ons best... Maar inderdaad, het was vast handiger geweest om als doelgroep mensen met pijn in hun onderrug te hebben :haha:
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

Bram_MSinbeeld schreef: 26 jan 2021, 23:58 Hoi Sara (Frieda) (en @AngelNoa), ik heb kort artikel gemaakt die je in plaats van het filmpje kunt bekijken. Heb je daar iets aan? In dat geval zal ik dat in de toekomst bij de filmpjes voegen!
Beter denk ik ja dank je
Pas wel op voor niet te lange stukken tekst anders gaat dat weer een probleem worden ;-)
Sara

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Sara »

Super, @Bram_MSinbeeld !

Dit kan ik prima tot me nemen.

Dank voor je snelle en constructieve reactie! :klap:
Willem Jan

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Willem Jan »

Hierbij de koppeling naar het bericht van het Amsterdam UMC over de vaccinatie tegen corona. Deze was helaas in mijn post van gisteren weggevallen.

https://www.vumc.nl/nieuws/nieuwsdetail ... -en-ms.htm

Groet, Wim+
Frans61

vaccinatie bij Carona

Bericht door Frans61 »

Is er al wat bekend over eventuele bijwerkingen, door de vaccinatie van de Covid-19 in relatie met de medicijnen, want ik gebruik inclusief mijn medicijnen voor mijn hart, 13 verschillende medicijnen en twijfel of ik mij laat vaccineren,
Ook vraag mij af, of ons toch al slechte immuunsysteem het aan kan..., immers er iets in korte tijd ontwikkeld, en ik vraag mij of er ook uitgebreid getest is op ' laat ons even complexe mensen noemen ' getest...
Alles gaat voor mij onder de mom van 'de tijd zal leren ' en het zijn gouden tijden voor onze aandeelhouders...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp