Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

MS onderzoek&studies
StudentHCM

Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

Bericht door StudentHCM »

Hoi!

Voor mijn afstudeeronderzoek voor de master Healthcare Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam kijk ik naar het beweeggedrag van mensen met een chronische aandoening tijdens de coronapandemie.

Het doel van deze vragenlijst is om te weten te komen of en hoe het beweeggedrag van mensen met een chronische aandoening is veranderd tijdens de coronapandemie.

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link: https://erasmusuniversity.eu.qualtrics. ... B6TMFk1N2K en duurt ongeveer 5 minuten. Deelname is geheel vrijwillig en indien gewenst kan u op ieder moment stoppen. Alle gegevens zullen anoniem verwerkt worden. Mocht u vragen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar 450758eb@student.eur.nl.

Alvast bedankt voor uw tijd!

Lena Bieleman
Student Master Healthcare Management
Erasmus Universiteit Rotterdam
Sara

Re: Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

Bericht door Sara »

Dag Lena,

ik heb een poging gedaan, maar ik kan écht geen onderscheid maken in al die verschillende periodes, qua beweging.

In het algemeen kan ik wél iets zeggen, nl. dat ik gestopt ben met m'n uurtje fysiotraining per week, maar veel meer ben gaan wandelen en fietsen. Omdat ook m'n vrijwilligerswerk gestopt is, heb ik meer gelegenheid en meer behoefte. Hoeveel uur per week gemiddeld is moeilijk te zeggen. Het varieert ín coronatijd van pakweg drie tot wel 15 uur per week, grotendeels afhankelijk van het weer. Daarvoor variatie van pakweg twee tot pakweg 6 uur per week, denk ik.

Ik hoop voor je dat er mensen zijn die wél nauwkeurig hun beweeggedrag hebben onthouden of geregistreerd.

Succes met je onderzoek! Laat je weten wat er uit komt?
Klick

Re: Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

Bericht door Klick »

ik heb het ingevuld, bij mij zat er geen verschil in beweging.. ik wandel dezelfde afstand.. iedere dag..
stappenteller.. het verschil zit bij mij is periode van het jaar, altijd, al jaren loop ik meer in de zomer omdat mijn lijf dan meer aan kan.
AngelNoa

Re: Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

Bericht door AngelNoa »

ingevuld maar op de gok. Ik hou het niet zo precies bij hoor...;-)

maar de oefengroep bij mijn fysio is weggevallen en ik haal zelf meestal geen boodschappen meer...dus daarin ben ik al gauw 2 uur ofzo minder gaan bewegen :-(

probeer wel te lopen, maar ook daarin is achteruitgang doordat het geheel van bewegen minder is geworden. Heb nu een hometrainer sinds deze week; eens zien of ik daar wat mee kan opbouwen weer.
Nessa

Re: Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

Bericht door Nessa »

Mij lijkt het ook best interessant om te weten hoe het komt dat mensen minder zijn gaan bewegen, of juist niet.

Bij mij is een groot gedeelte van mijn beweging, fietsen, weggevallen nu ik sinds maart 2020 verplicht thuiswerk. Heeft niks met de lockdown te maken maar wel een groot effect.

Mijn dagelijkse loopafstand is niet veranderd en het sporten wegens sluiten sportscholen deels.
leeuwtje-nl

Re: Enquête over beweeggedrag tijdens coronapandemie

Bericht door leeuwtje-nl »

Wauw, dit was wel een bijzonder korte vragenlijst.... Iets meer toelichting: in het begin van de coronatijd stapte ik voor geen goud in het openbaar vervoer. Ik heb geen auto, dus deed echt alles met de fiets, ook buiten de stad. Ik fietste in een half jaar tijd ongeveer 2000 km.

Nu durf ik weer (beperkt) met het ov, dus ik fiets iets minder. Ik wandel wel weer vrij veel, dat compenseert weer een beetje. De sportscholen zijn natuurlijk nog steeds dicht, maar mijn vaste sportuurtje per week gaat gelukkig wel gewoon door. Dus alles bij elkaar is er niet heel veel verandering geweest.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp