Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Catoooo

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Catoooo »

Dat zou fijn zijn @Nina !

Maar nog niemand heeft hier bijzonderheden benoemd dus ik ben er al minder huiverig voor :kus:
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

ik heb bewust nog niet gereageerd om mensen niet af te schrikken...ik kreeg aardig wat bijwerkingen na mijn Pfizer met Hemelvaartsdag.

Klachten; degene die je veel hoort als pijn op/bij de prikplek, stijve arm, hoofdpijn, nekpijn.

Maar waarvoor ik de HAP belde; sleutelbeen, naar borst, beklemmend strak gevoel. Soms steken in mijn linker borst. Daarnaast vre-se-lijke zere benen/knieën. Maag en darmen ook. En gruwelijk moe.

Ze vertelde dat er duizenden klachten zijn genoteerd, uiteenlopend van bovenstaande tot zwellingen, stuiptrekkingen (ohja had ik ook), galbulten en weet ik allemaal wat nog meer. Je kunt gaan zoeken, het staat ergens online...

Overigens deed het prikken zelf (waar ik bang voor was) geen pijn. Ik dacht dat het zou voelen als een verdoving maar dat was dus niet zo; het was meer dat iemand keihard op mijn spier zat de drukken.

ik hoop dat ik je niet afgeschrikt heb nu ;-)
succes!
Nina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nina »

Wat ik gisteren niet heb vermeld en wat AngelNoa beschrijft heb ik gisteren kortstondig gehad, alleen dan mogelijk in andere/lichtere mate. Namelijk bij diep inademen een (lichte) steek in de linkerborst. Dit was ca 1,5 a 2 uur na de vaccinatie en duurde misschien max 1,5 uur. Het is lastig om te zeggen of dit door de vaccinatie komt. Verder was ik gistermiddag ook ontzettend moe. Maar ik ben eigenlijk altijd moe dus ik weet niet of dat nu veel zegt. Het was wel wat erger dan normaal. Ik vond het ook wel wat spannend de vaccinatie dus dat kan ook een rol spelen.
Vandaag heb ik lichte hoofdpijn. En nog steeds een stijve bovenarm in de arm waar geprikt is. En wat pijn als ik op de prikplek druk, verder niet. Over het algemeen voel ik me niet heel veel anders dan normaal.

Overigens: er loopt nu ook een groot onderzoek naar antistoffen bij mensen met auto-immuunziekten na vaccinatie. Maar voor zo ver ik weet moet je hier wel voor worden uitgenodigd om mee te kunnen doen (ik doe zelf mee vanuit Amsterdam UMC). Zie o.a. bij veelgestelde vragen:

https://www.amc.nl/web/research/trials- ... iekten.htm
Catoooo

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Catoooo »

@AngelNoa En.. shit was wat jouw naam nou? Hihi

Dank jullie wel. Ik wil indd gewoon de eerlijke ervaringen horen 😃 daarheen je toch t meeste aan 👍

En dan kan ik hier nu rekening mee houden, en wie weet probeer ik wel aan te dringen op moderna.. tenzij daar nog meer nare ervaringen over komen. Haha
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Tsja, mijn moeder kreeg buikloop van de moderna.
Wat je met het vaccin hoopt is een lichte afweerreactie teweeg brengen, dus niks merken is nou ook weer niet altijd goed.

@raimonnea ik las afgelopen week van iemand wiens moeder in het verleden ook al eens heftig reageerde op vaccins. De dame in kwestie heeft deze enting daarom in het bovenbeen laten zetten = grotere spier van de bovenarm, als ik het goed begrijp.
Dat zou misschien ook een optie voor jou kunnen zijn? Korte broek, afritsbroek of rok aan en dan is het net zo makkelijk om te zetten.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Toeter »

Ik heb die steek in mijn borst ook gehad! Ik dacht 'dat kan niet van de Pfizer zijn, vast maagzuur ofzo

Maar nu ben ik wel benieuwd

Ik heb mijn bijwerkingen ingediend bij Lareb, misschien kunnen jullie dat ook doen, dan gaan ze hopelijk onderzoeken waar het vandaan komt.
D-Cheryl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb het nu even voor je opgezocht: doordat de dijbeenspier inderdaad een grotere spier is, wordt de vloeistof sneller en makkelijker door je lichaam opgenomen. Je hebt dan ook minder last van stijfheid.
(Instructie voor intramusculair injecteren van Vilans, blz. 1 en 2)

En deze mevrouw deed dat inderdaad om minder bijwerkingen te ervaren. Of dat uiteindelijk ook heeft gewerkt weet ik niet, maar zo staat het dus ook in deze verpleegkundige instructie.
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

lareb had de dame van de Hap het inderdaad over bij mij. En daar staan behoorlijk wat bijwerkingen per vaccin vermeld.

wat de steken betreft; bij mij was het een hele vinnige steek maar even zo gauw weer weg. Ademhalen was dus niet anders dan anders. Maar wel eng genoeg dus om aan de bel te trekken; wie verwacht dat nou van een vaccin? je krijgt een lijstje mee met de meest voorkomende klachten; pijn en stijfheid op de prikplek, spierpijn, hoofdpijn, moeheid, koorts...maar er zijn dus vele vele andere klachten die ook gelinkt kunnen worden.
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

raimonnea schreef: 24 mei 2021, 09:38 Dus angelnoa die bijwerkingen die je nu hebt, waarvan je het niet vertrouwt/pijnlijk, staan dus niet in de bijsluiter? Zoals die steken?
Sorry ik heb geen idee; ik heb geen bijsluiter in handen gehad...je krijgt dat ingespoten en thats it. Ik denk dat niemand een bijsluiter heeft? Ik heb alleen een overzichtje met informatie over het vaccineren. En dat zijn de klachten die je in de media hoort. Zoals ik zei; de hoofdpijn, stijve arm, pijn op de prikplek, spierpijn en moe zijn.

Overigens was het na een dag of 5 weg gelukkig. Ben alleen nog erg snel moe en heb wel zere knieen, maar dat zijn ook MS-minpunten bij mij.
Nessa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Nessa »

AngelNoa schreef: 24 mei 2021, 15:17 Ik denk dat niemand een bijsluiter heeft?
Internet wel😁

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -comirnaty
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp