Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Even voorstellen

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Jennievdd

Even voorstellen

Bericht door Jennievdd »

Ik ben Jennie ik ben 30jaar oud en ik heb in december 2020, een maand voor de geboorte van ons eerste kindje, de diagnose MS gekregen.

Mijn zwangerschap was dus een echte rollercoaster.. van vreugde naar hele heftige lichamelijke klachten, maandelijs en soms zelfs wekelijks in het ziekenhuis. Het einde van mijn zwangerschap heb ik veelal in een rolstoel moeten doorbrengen, voor mij was 100m lopen al veel te ver. Mijn enorme buik hielp natuurlijk ook niet mee. Ook was mijn zicht enorm slecht aan het worden aan beide ogen.

Binnen 24 uur na mijn bevalling heb ik aan het infuus gelegen voor Gammaglobuline in de hoop dat dit ergere klachten zou voorkomen, maar helaas. Mijn klachten werden steeds erger.

Toen de tweede week van mijn kraamperiode heb ik een drie daagse prednison kuur gehad van 1000mg per dag. Helaas, ook dit heeft te weinig gedaan.

Nu zijn we een aantal maanden verder, ben ik gestopt met borstvoeding en mocht ik eindelijk starten met medicatie. Ik ben een week geleden gestart met Ocrevus. Ik hoop echt dat hierdoor mijn leven een stuk gemakkelijker gaat worden en dat ik weer kan bewegen en kan genieten van de kleine dingetjes.
Ik houd heel veel vocht vast en ben na de bevalling alleen nog maar zwaarder geworden.

Is er iemand bekend met het gebruik van Ocrevus? En wat zijn jullie ervaringen hier over?

Zijn er hier vrouwen die ook tijdens hun zwangerschap MS klachten hebben gekregen? En hoe hebben jullie alles ervaren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk