Ik heb ook snel last van mijn darmen. Of het ms gerelateerd of allergie of wat dan ook is. Ik zou zo'n behandeling zeker proberen als het wordt aangeboden.
Alleen kan ik me niet voorstellen dat het helpt om de beschadiging in mijn zenuwen te verbeteren, dus wat betekent het voor de ms klachten?
De poeptransplantatie: straks ook voor MS-patiënten
ik zie het zo: (eigen mening)
de darmflora van een ms-er heeft iets tekort/of teveel, waardoor het niet goed werkt, je darmen nemen teveel op uit je voedsel, daar reageerd je lijf te heftig op.. dat is de ms.
met een poeptransplantatie hoop je dat je flora weer normaal wordt..
je zal er niet van herstellen.. nee dat denk ik inderdaad niet.
de darmflora van een ms-er heeft iets tekort/of teveel, waardoor het niet goed werkt, je darmen nemen teveel op uit je voedsel, daar reageerd je lijf te heftig op.. dat is de ms.
met een poeptransplantatie hoop je dat je flora weer normaal wordt..
je zal er niet van herstellen.. nee dat denk ik inderdaad niet.
[QUOTE=Lilianne;1110021]Alleen kan ik me niet voorstellen dat het helpt om de beschadiging in mijn zenuwen te verbeteren, dus wat betekent het voor de ms klachten?[/QUOTE]
Wat kapot is, is kapot. Maar als de darmflora van invloed is op de ontstekingsactiviteit, zou de poeptransplantatie kunnen betekenen dat de MS niet langer actief is. Er vindt dan dus geen verdere achteruitgang plaats.
Stamceltransplantatie werkt ook vanuit het principe van stopzetten van het ziekteproces.
Wat kapot is, is kapot. Maar als de darmflora van invloed is op de ontstekingsactiviteit, zou de poeptransplantatie kunnen betekenen dat de MS niet langer actief is. Er vindt dan dus geen verdere achteruitgang plaats.
Stamceltransplantatie werkt ook vanuit het principe van stopzetten van het ziekteproces.
Re: De poeptransplantatie: straks ook voor MS-patiënten
ff up
heeft iemand een idee hoe het hiermee staat?
kennen jullie iemand die dit heeft gehad?
wat zijn de resultaten?
heeft iemand een idee hoe het hiermee staat?
kennen jullie iemand die dit heeft gehad?
wat zijn de resultaten?
De eerste kleinschalige proef in Nederland is net begonnen:
https://msweb.nl/actueel/nieuws/proef-p ... -begonnen/
https://msweb.nl/actueel/nieuws/proef-p ... -begonnen/
thnx @Sara !
ik ben hoopvol voor de resultaten
ik ben hoopvol voor de resultaten
@Sara
Thx voor het delen, ben ook wel heel benieuwd naar deze ontwikkeling!
Thx voor het delen, ben ook wel heel benieuwd naar deze ontwikkeling!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Let go of what was,
Have faith in what will be.