Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

Simone4 schreef: 26 nov 2021, 20:53 Ben je wel gevaccineerd?
Want zwanger zijn en covid hebben en niet gevaccineerd zijn kan wel extra gevaarlijke complicaties geven?
Het bericht van Toeter waar je op reageert, is van maart 2020. Toeter is dus allang bevallen... En vaccineren was op dat moment helemaal nog niet aan de orde.
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 27 nov 2021, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam onderwerp aangepast
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Coronavirus

Bericht door Toeter »

Simone4 schreef: 26 nov 2021, 20:53 Ben je wel gevaccineerd?
Want zwanger zijn en covid hebben en niet gevaccineerd zijn kan wel extra gevaarlijke complicaties geven?
Gelukkig heb ik geen complicaties gekregen van de griep/corona die ik toen had. Ik ben 3 weken na dat bericht bevallen van een gezonde baby.

En, zodra dat kon, uiteraard gevaccineerd.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

weet iemand of “wij” ook in aanmerking komen voor een booster herhaalprik?
ik wil hem ook maar ben nog lang geen 60+
ik gebruik “gewoon” tecfidera dus sta niet op de risicolijst..
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

vroeg ik me ook af. Aangezien ik geen meds gebruik ben ik in mijn idee minder risicovol dan jij die wel gebruikt? Ik dacht dat jij dan wel een oproep zou krijgen?
(kan er sowieso geen touw meer aan vastknopen en ik mis de rust en afstand eerlijk gezegd...)
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

ik viel bij de vorige booster opeens niet meer in de risicogroep (daarvoor wel, ik krijg ook al jaren de griepprik..) en moest toen wachten op mijn leeftijdsgroep.

dus eerst voorrang en toen opeens niet..

dat klopt naar mijn idee als je geen remmer gebruikt heb je een normale afweer een normale weerstand.

tecfidera werkt op de t-cellen dacht ik, die heb je met corona ook nodig.. maar het is niet zo aangemerkt en dan val je dus niet in de risico groep.
vallen we er nu dus buiten? omdat je niet oud bent red je het vast wel?
ik draag nog altijd overal (als ik al ergens kom) een mondkapje, al is het maar om mensen op afstand te houden.

ik wil een booster herhaal prik.. :weetniet:
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik las vanochtend in Trouw dat Iederin (belangenorganisatie voor mensen met een handicap of chronische ziekte) hier wel voor pleit, maar vooralsnog is de booster enkel voor 60+.
Iederin stelt voor om mensen zelf de afweging te laten maken, maar dat klinkt alsof het nog even zal duren voordat het zover zal zijn...
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

Ik kreeg zojuist via het ziekenhuis de oproep voor de tweede booster. Dat wordt dan mijn vijfde coronaprik in een jaar tijd!

Ik moet nog even goed nadenken of ik die wil halen en wanneer...
Ikke1201

Re: Coronavirus

Bericht door Ikke1201 »

@Nessa je 5e prik in een jaar? ik dacht dat de 2e booster een 4e prik was?
Hier in zweten hanteren ze een tussenperiode van 5 maanden tussen de vervolg prikken, begin mei overleggen met de doktor of een 2e booster handig is voor mij.
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

@Ikke1201 Ik heb inmiddels al 4 prikken gehad. Omdat ik Ocrevus gebruik, bestaat de basisserie uit 3 prikken in plaats van 2. En de eerste booster heb ik ook gehaald.

Hier is de tijd tussen 2 prikken maar 3 maanden. En de tijd tussen de twee eerste prikken is maar 8 weken.
Ikke1201

Re: Coronavirus

Bericht door Ikke1201 »

@Nessa er zat inderdaad iets minder tijd tussen de eerste 2. tussen de 2e en de 1e booster moest er 5 maanden zitten en voor de 2e booster nu ook 5. Ik heb maar juist de diagnose MS gekregen, dit was nadat ik de 1e en 2e en booster al gehaald had. Dus ik weet niet hoe het hier zit als je medicatie krijgt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp