Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

REGEN-Cov voor mensen met MS?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Marina

PCR-test t.b.v. REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Marina »

Ik vraag me wel af of je met de huidige (onder)capaciteit van de GGD-en wel op tijd een PCR-test kunt laten doen :weetniet: ?? Toen ik laatst de 3e vaccinatie liet zetten was de teststraat zelfs helemaal gesloten...

Hoeveel tijd mag er maximaal zitten tussen de test en het toedienen van REGEN-Cov??
Laatst gewijzigd door Marina op 03 dec 2021, 12:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Nessa

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Nessa »

Bram_MSinbeeld schreef: 02 dec 2021, 09:57 Dat snap ik, maar wat is je originele vraag die ik niet heb beantwoord, maar waar @OlleRRMS2012 naar verwijst, want die zie ik niet.

Jij blijkbaar ook niet:
Die originele vraag is er niet. Ik denk dat Olle dus ten onrechte in zijn reactie heeft verwezen naar AngelNoa. Temeer omdat zij herhaaldelijk aangeeft geen meds te gebruiken dus dat dit hele topic haar niet aangaat.

Les uit het geheel: goed kijken naar wie welke vraag stelt. Dan voorkom je topicvervuiling en ontvangst van reacties op dit forum of via je inbox waar je niet om hebt gevraagd.
Nessa

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Nessa »

Mijn neuroloog zegt dat je alvast moet bellen bij een positieve zelftest. Onderdeel van het behandelbeleid is het bepalen van diverse bloedwaarden. Dat kan alvast gebeuren, net als het bespreken van de kansen en risico's.

De wachttijd bij de GGD loopt inderdaad op, dat is wat het is...
Marina

PCR-test t.b.v. REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Marina »

Bedankt voor de informatie Nessa!
Bram_MSinbeeld

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

@Marina

Ik heb mijn idee in het topic "Hoe kan het forum een betere informatiebron worden?" neergezet, daarin bespreek ik hoe ik denk dat het beter kan.

Ook heb ik het "Voorbeeld: COVID-19-medicijn REGEN-COV/Ronapreve en MS" nog wat aangepast.
Sara

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Sara »

Slecht nieuws... Als ik dit goed lees, werkt REGEN-Cov niet tegen de omikron-variant :(.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb09d7cb/
met een link naar een pdf met de volgende inhoud:
Due to numerous mutations in the spike protein, the SARS-CoV-2 variant of concern Omicron (B.1.1.529) raises serious concerns since it may significantly limit the antibody-mediated neutralization and increase the risk of reinfections. While a rapid increase in the number of cases is being reported worldwide, until now there has been uncertainty about the efficacy of vaccinations and monoclonal antibodies.

Our in vitro findings using authentic SARS-CoV-2 variants indicate that in contrast to the currently circulating Delta variant, the neutralization efficacy of vaccine-elicited sera against Omicron was severely reduced highlighting T-cell mediated immunity as essential barrier to prevent severe COVID-19. Since SARS-CoV-2 Omicron was resistant to casirivimab and imdevimab genotyping of SARS-CoV-2 may be needed before initiating mAb treatment.

Variant-specific vaccines and mAb agents may be required to treat Omicron and other emerging variants of concern.
Laatst gewijzigd door Sara op 10 dec 2021, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Marina

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Marina »

Ja, zo lees ik het ook Sara :( .
Bram_MSinbeeld

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Sara schreef: 09 dec 2021, 17:44 Slecht nieuws... Als ik dit goed lees, werkt REGEN-Cov niet tegen de omikron-variant :(.
Inderdaad :moe: Door alle mutaties die die omikron-variant heeft op het spike-eiwit passen die twee kunst-eiwitten van REGEN-Cov niet goed meer.
Een vaccinatie levert meer dan twee typen antilichamen tegen het spike eiwit op, ook de T-cel respons blijft grotendeels werken, daarom werkt dat nog wel enigszins. Maar ja, die werkte niet, dat was nou net het probleem...

Hopelijk veroorzaakt die omikron-variant minder ernstige ziekte... Een beetje goed nieuws zou wel een keer fijn zijn... :bidden:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp