Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijn medicatie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jonas2020

Pijn medicatie

Bericht door Jonas2020 »

Goeiemorgen, ik ben een man,69 jaar en sinds januari 2020 is de diagnose rrms gesteld. Sinds april dit jaar heb ik zenuwpijn, pijnaanvallen in mijn rechterarm, onderlijf en linkerbeen. Komt altijd tegelijk. SLaap bijna niet, overdag is het minder. Al diverse onderzoeken ondergaan, accupunctuur gehad, en verschillende medicatie gehad zoals gabapentine, amyltriptine, tramadol. Nu bij de pijnpoli en sinds 2 weken pregabaline 75 mg en 9 dagen duloxetine 30 mg. Geen vermindering van de pijn. Wordt heftiger. Ik wordt er wanhopig van. Heb mri scan afgezegd omdat het niet gaat. Arts pijnpoli niet aanwezig. Wordt er wanhopig van. Kan iemand iets aanraden?
Sara

Re: Pijn medicatie

Bericht door Sara »

Dag Jonas,
helaas is zenuwpijn bij MS moeilijk te bestrijden, dat heb je zelf ook al gemerkt!

Dat betekent dat je misschien het meest baat hebt bij leren ómgaan met de pijn. Ontspanningsoefeningen, Cognitieve Gedragstherapie, er is veel mogelijk. Er is een pijnbehandelprogramma met virtual reality: reducept.
Eventueel tijdelijk middelen waardoor je in ieder gevel beter slaapt, ondanks de zenuwpijn (als dat lukt). Dan zou je draagkracht wat vergroot kan worden. Als je slecht slaapt, wordt álles moeilijker.

Als je een goede band met je huisarts hebt, zou ik daar eens mee gaan praten. Het wordt een zaak van lange adem.

En: van het forum weet ik dat er wel eens ketamine-infuus (Ketanest®) gegeven wordt. Misschien dat dat je iets kan helpen? Overleg het evt. met de pijnpoli. Hier vind je er iets over: viewtopic.php?p=223184#p223184. Je kunt ook zoeken in het forum: search.php?keywords=ketamine
rianneke3

Re: Pijn medicatie

Bericht door rianneke3 »

Er zijn Facebook groep over ms en medicijnen. Miss handig om daar lid van te worden.


Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp