Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zwakke gewrichten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
noira

Zwakke gewrichten

Bericht door noira »

Twee maanden geleden ben ik gevallen op mijn hoofd. Ik zat op mijn sitgo wilde wegrijden, nog geen meter gereden lag ik plots op de grond. Ben met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Diagnose.... hersenschuddinge

Vorige week , wilde ik iets in de afwasmachine doen. Plots viel ik hard over de klep van de afwasmachine bovenop de wielen van mijn rollator.

Paar dagen geleden wil ik opstaan van de stoel waarop ik zit. Met mijn hand geef ik een zetje mee vanaf het zitoppervlak slaat mijn pols compleet dubbel.

Vanmorgen plotseling klapt / verstuik ik mijn voet / enkel is heel dik en kan er niet meer op te staan.

Ik heb al vele jaren MS maar dit Is (pijnlijk) nieuw voor mij.

Vraag me af........is dit ook een MS probleem.
Zwakke gewrichten die op een niet aangegeven moment ineens geen kracht inzit.

Heb al eens eerder zulk soort klachten aangegeven bij de huisarts/revalidatiearts/ neuroloog maar ( zonder onderzoek ) of iets dergelijke wijst de één naar de ander.

Herkent iemand dit?
( Zou dit soms bij reuma passen ?)

Bij voorbaat dank voor het lezen en eventueel reageren
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Zwakke gewrichten

Bericht door Toeter »

Ik herken het in milde mate en bij mij is het een combinatie van verzwakte spieren en een verzwakt signaal van de zenuwen.

Ik heb het vooral met mijn linkerarm. Als ik mezelf daarmee afzet, klap ik er soms zo doorheen. Vooral als ik schuin of gedraaid kracht moet zetten.

Die zenuwen zijn kapot, maar de spieren kun je nog wel sterker maken. Een sterke spier kan beter reageren op een verzwakt signaal. Daarom ben ik wel met revalidatie bezig.

Bij mij zijn het vooral de stabilisatiespieren die verzwakt zijn. De grote spieren die gewoon recht toe rechtaan iets optillen zijn prima.

Ik kan een zware pan dus wel optillen, maar ik kan hem niet schuin houden om er iets uit te schenken. Dan valt hij uit m'n handen

Bij fitness train je vaak vooral de grote spieren en niet de stabilisatiespieren.

Doe je iets van sport/ fysiofitness?
Marcel1975

Re: Zwakke gewrichten

Bericht door Marcel1975 »

Hoi Noira,

Ik herken dit, in mindere mate, zeker. Ik heb een periode gehad dat mijn linkerbeen, ter hoogte van mijn knie, soms zomaar uitviel alsof je een lichtschakelaar omzet. Met als gevolg dat ik hierdoor een aantal keren hard gevallen ben.

Sinds ik een revalidatietraject heb gevolgd bij het Beatrixoord in Groningen heb ik hier geen last meer van. Ik beweeg nu vijf keer per week. Drie keer op een hometrainer en twee keer oefeningen doen die ik van de fysio daar heb gekregen. Deze oefeningen versterken mijn spieren en balans waardoor mijn been nu gelukkig “aan” blijft staan.

Het lijkt mij voor jou een ontzettend vervelend omdat je hier ontzettend onzeker van wordt omdat je nooit weet wanneer het je overkomt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp