Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuwe baan. Stress!

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jetteke

Re: Nieuwe baan. Stress!

Bericht door Jetteke »

@Nathalie

Dank je wel voor de tip van het Ikea-bureau! Ik hem hem even opgezocht en hij lijkt me perfect! Ik zal even wat moeten passen en meten omdat ik nogal kleinbehuisd ben, maar het moet kunnen lukken. Ik heb nu zo'n klaptafeltje aan de wand gemonteerd, maar dit bureau kun je net wat beter naar je hand zetten.

Minder goed nieuws is dat mijn contract bij dit callcenter niet wordt verlengd en daar ben ik bepaald niet rouwig om. Ik heb gemerkt dat ik te zeer last heb van zo'n beetje alles wat er aan cognitieve klachten in dit topic wordt genoemd, zeker naarmate het drukker op de lijn is en naarmate de dag vordert. En de werkdruk is best groot, ook qua targets die je moet halen. Het gaat om het maken van afspraken rond auto's en ik heb mezelf al meer dan eens horen vragen om het telefoonnummer van de auto, in plaats van het kenteken, of dat ik iemands afspraak wilde vragen ipv zijn achternaam :ster: Net zoals jij iemand een weekend wilde wensen ;-) Hopelijk bevalt de afwisseling tussen telefonisch en webcarecontact je.

Een geluk bij een ongeluk is dat in mijn andere baan (vertalen/ondertitelen) mijn twee andere collega's de afgelopen maanden zijn gestopt, dus in dat werk kan ik vanaf januari meer uren maken, en mijn eigen werk- en pauzetijden indelen. Ik heb de ergotherapeut voorlopig even afgebeld. Mocht ik dan toch nog tegen dingen aanlopen, dan kan ik haar altijd nog even bellen.
OlleRRMS2012

Re: Nieuwe baan. Stress!

Bericht door OlleRRMS2012 »

Misschien ziek melden als je merkt dat je (net geen) fouten maakt en het je zoveel energie kost? Ik denk dat je in dit geval in de eerste plaats goed voor jezelf moet zorgen.
Jetteke

Re: Nieuwe baan. Stress!

Bericht door Jetteke »

@OlleRRMS2012 Daar heb je gelijk in. Alleen even kijken en met het werkgever en/of UWV overleggen of ik (weer) ziek uit dienst ga, ja of nee.
Nathalie

Re: Nieuwe baan. Stress!

Bericht door Nathalie »

@Jetteke

Zo te lezen heb jij wel wat heftigere cognitieve klachten dan ik. Wat fijn dat je het werk wat je het liefste doet met meer uren kan doen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Ik merk dat ik steeds meer op mijn plek zit. Ik weet nu welke bureaustoel ik moet pakken en hoe die op mijn lijf ingesteld moet zijn. (Flexplekken) bureaus zijn verstelbaar. Echt heel fijn. Nu werk ik bij een zorgverzekeraar, dus dat is allemaal goed geregeld.
Jetteke

Re: Nieuwe baan. Stress!

Bericht door Jetteke »

@Nathalie Het is bij mij toch wel een constante stroom telefoontjes in combinatie met de werkdruk van een afhandeltijd binnen 2 minuten, dat veroorzaakte steeds vroeger op de dag een 'brainfog'. Zoals het er nu naar uitziet, ga ik ook hier ziek uit dienst. Dat voelt stom, omdat ik voor mijn vorige werk wel hersteld word verklaard. Dan krijg ik voor dit werk nog wat ziektewetuitkering en voor mijn oude/vorige baan WW, en dat kan ik deels opvangen met mijn vertaalwerk. Ik vind het in elk geval wel een voordeel dat het UWV straks op de hoogte is van de MS. Wel fijn dat jij je steeds meer op je plek voelt. En dat je flexwerkplekken hebt, dat mag je misschien toch wel verwachten van een zorgverzekeraar ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp