Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wachtende op de uitslag van de mri

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Donkey76

Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Donkey76 »

Hoi hoi

Hier ben ik weer. Ik ben ondertussen naar de neuroloog geweest. Alles was goed op de babinski test na. Ik heb een sensibiliteitsstoornis van de huid. Naar aanleiding van mijn klachten wilde de neuroloog toch een mri doen. Deze heb ik 10 december gehad. Ik krijg maandag 3 januari telefonisch de uitslag. ( duurt zolang omdat mijn neuroloog met zwangerschapsverlof gaat en ik bij een andere neuroloog er tussen moest)
Mijn klachten zijn nog hetzelfde. Wel meer pijn aan rechteroog en een ander zicht. En mijn gevoel in voeten is net of mijn sokken dubbel zitten ( terwijl ik soms geen sokken aanheb hi hi) En als ik moe ben een dronkemansgang, en draait de wereld om me heen. Dan heb ik echt moeite recht te blijven staan.
Vandaag was de uitslag al in mijn dossier te lezen.
Ik zal niet het hele verslag typen maar de conclusie is “ geen witte stof laesies voor criteria MS. Wel kleine a specifieke kleine punctiforme witte stof laesies frontaal. Geen aanwijzing mogelijk doorgemaakte infarcering “
Wat het precies betekent horen we maandag hopelijk.

Allemaal een goed uiteinde en een gelukkig en gezond 2022
Steenbokje76

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Steenbokje76 »

@ Donkey76
Succes morgen mbt telefoontje neuroloog!
Donkey76

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Donkey76 »

Dank je wel. Vind het wel spannend hoor. De klachten moeten toch ergens van komen.
Donkey76

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Donkey76 »

Nou de neuroloog heeft gebeld. Er waren geen aanwijzingen voor MS of een infarct. Volgens haar heb ik FNS functionele neurologische stoornis.
Oftewel een conversiestoornis. Er is niks mis met mijn hardware maar met mijn software. Ik word doorverwezen naar een psychosomatische fysiotherapeut om ermee om te leren gaan.
Sara

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Sara »

Hi Donkey,

dat de neuroloog nu geen voldoende aanwijzing voor MS ziet, dat kan heel goed. Dat ze vervolgens concludeert dat je een functionele stoornis hebt lijkt me wel erg kort door de bocht.

Er zijn best meer ziektes die klachten zoals de jouwe zouden kunnen verklaren. Op het forum hebben we in de loop der jaren mensen gezien die na een verdenking van MS uiteindelijk neurosarcoïdose, vasculitis, Sjögren, SLE (lupus) of nog iets heel anders bleken te hebben. Ook komt het nogal eens voor dat er na een tijdje uiteindelijk tóch MS uit de bus komt.

Ik begrijp dat dit een andere neuroloog is dan degene die de intake en het neurologisch onderzoek gedaan heeft. Is de geschiedenis van je klachten wel goed tot haar doorgedrongen? Een diagnose kan niet alleen op een MRI en een paar neurologische testjes gesteld worden.

Is er onderzoek naar je vitamine B12-status gedaan? Is er een lumbaalpunctie gedaan? Is er een verklaring voor de puntvormige wittestoflaesies? Op pagina 11 van deze PDF zie je allerlei mogelijke verklaringen van afwijkingen in de witte stof: https://www.ariez.nl/wp-content/uploads ... 148-67.pdf

Ik zou serieus de gang van zaken met je huisarts bespreken, en met de fysiotherapeut waar je de verwijzing voor hebt.
In je eerste bericht staat een prima overzicht van je klachten in de loop der jaren.

Het kán natuurlijk zijn dat er uiteindelijk niks anders uitkomt dan een functionele stoornis, maar dit gaat wel erg snel!
Donkey76

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Donkey76 »

Mijn eigen neuroloog dacht toen al aan fns. Omdat de klachten het heftigste zijn bij stress. Maar wilde ms uitsluiten. Vandaar de mri scan. De andere testjes waren bij mijn eigen neuroloog goed op de babinski na.

Die was een beetje afwijkend.
Maar ik blijf zeker mijn klachten opschrijven en met de fysio en huisarts bespreken.
Ik blijf ook lid van dit forum. En we zullen wel zien wat het brengt.
Ik hou jullie op de hoogte en blijf hier mee lezen als het mag.
Steenbokje76

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Steenbokje76 »

@ Donkey76,
ik heb zojuist even teruggelezen en wilde je toch even sterkte wensen
met je klachten de komende tijd! En tuurlijk mag je hier blijven meelezen/ reageren etc. :)
Klick

Re: Wachtende op de uitslag van de mri

Bericht door Klick »

@Donkey76 ik heb je eerste berichtje (opsomming klachten) nog eens nagelezen en ben het eens met @Sara
dit is een erg snelle conclusie..

het kan, ok ja.. het kan.. maar alleen op wat neurologische testjes en de mri is dit een snelle conclusie.
heel fijn dat het geen infarct of tumor is! maar wat het wel veroorzaakt is wat mij betreft niet helemaal duidelijk nu.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp