Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Goed begin van het nieuwe jaar!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
SannieBannie

Goed begin van het nieuwe jaar!

Bericht door SannieBannie »

Omdat mijn vermoeidheid vorig jaar sterk is toegenomen, wilde ik mijn easy rider driewielfiets omruilen voor een easy go scootmobielfiets. Ik heb de easy rider via de wmo, dus ik heb een paar dagen voor kerst in samenwerking met m'n ergo een aanvraag ingediend hiervoor. Onze wmo wordt sinds 1 januari 2022 uitbesteed en volgens mijn ergo waren die medewerkers wel streng. Ook had ik van een medewerker van van Raam (de fabrikant) begrepen dat de scootmobielfiets niet vaak goedgekeurd werd door de wmo. Ik was dus voorbereid op een afwijzing en vervolgens een strijd om het toch voor elkaar te krijgen. Ik had wel een brief geschreven voor bij de aanvraag met de redenen waarom ik mijn driewielfiets wil omruilen voor een scootmobielfiets. En na het doornemen/aanpassen van deze brief met de ergo, heb ik de aanvraag verstuurd.

Afgelopen maandagmiddag werd ik gebeld door de wmo en komende dinsdagmiddag heb ik al een afspraak met Medipoint samen met van Raam voor de passing! Ik heb nog niet eens het gesprekverslag ontvangen, laat staan getekend retour gezonden :huh: :yes: :goed: :klap:
Steenbokje76

Re: Goed begin van het nieuwe jaar!

Bericht door Steenbokje76 »

@Sanniebannie;
Wat fijn voor je dat je een easy go scootmobielfiets krijgt!!
Eigelijk zou zoiets wel vanzelfsprekend moeten zijn als je MS hebt en klachten.
Dan zou je niet ook nog eens in zorgen moeten zitten of je het überhaupt wel krijgt van de WMO. Maar in elk geval; heel fijn dat jij iig niet meer in zorgen hoeft te zitten en snel kan gaan genieten van je easy go scootmobielfiets! :) :goed:
Marina

Re: Goed begin van het nieuwe jaar!

Bericht door Marina »

Top dat je de Easy Go toch via de WMO krijgt :goed: !
Zo belangrijk als je toch ook nog kunt en wil kunnen blijven fietsen/bewegen wat juist zo belangrijk is als je MS hebt! En als het lopen niet goed lukt dat je met MS dan wel vaak nog kunt fietsen en die beweging op die manier nog kunt krijgen. Het zou goed zijn als de WMO/beleidsmakers zich dat ook gingen realiseren. Je ergo en Van Raam hadden gelijk: hier in A'dam bijv. kan je 'm inderdaad niet via de WMO krijgen.
Heel veel plezier gewenst ervan!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp