Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Botox in kuitspieren

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marbardan

Botox in kuitspieren

Bericht door marbardan »

Hoi, heeft iemand hier ervaring met botox in beide kuitspieren?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het lopen daarna gaat. Ik hoor het graag.
noira

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door noira »

Mag ik eens vragen wat voor klachten je hebt in je kuiten .

Mijn kuit van mijn rechterbeen is zeer gevoelig. Kan de pijn moeilijk uitleggen. Zit een beetje tussen spierpijn en zenuwpijn in. S nachts veel meer last van dan overdag.

Hoe dan ook, ik heb geen ervaring met botox.
marbardan

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door marbardan »

Ik heb enorm last van heel veel spanning in de kuitmusculatuur, dus is de vraag of er nog iets mogelijk is om de spanning te laten verminderen en dat zou met botox kunnen. Ook krijg ik binnenkort de hip flexion assist device (hfad) aangemeten.
Jrs77

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Jrs77 »

marbardan schreef: 01 jul 2020, 19:23 Ik heb enorm last van heel veel spanning in de kuitmusculatuur, dus is de vraag of er nog iets mogelijk is om de spanning te laten verminderen en dat zou met botox kunnen.
Is de optie 'shockwave therapie' ook met je besproken? In veel gevallen geeft dat hetzelfde effect, maar het is minder ingrijpend.
deeske

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door deeske »

Ik mag laatst september voor botox beide benen helaas heb vernomen dat het pas na 24 uur wat begint te merken van de botox en na 5 dagen tot 2 weken pas echt optimaal werkt...
ik heb ook iemand die met me mee gaat want weet niet precies hoe ik op de prikjes reageer vloeistof qua druk en spuitplekken...

ben ook benieuw wat het precies voor me doet en hoelang dat het werkt kan 3 maanden tot 9 maanden zijn geloof ik
leeuwtje-nl

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door leeuwtje-nl »

Vanmorgen een uitgebreide loopanalyse gehad in het ziekenhuis, met een fysio, revalidatiearts en een instrumentenmaker. Ik was bang dat ze niets zouden kunnen zien, maar de lijst werd lang genoeg! :lol: Conclusie: spasticiteit in mijn kuit, waardoor mijn voet niet goed afrolt en ik mijn knie ga overstrekken. Advies is nu een botoxbehandeling om de spasticiteit uit mijn kuit te halen, waardoor mijn lopen zal verbeteren. Het werkt dan echter maar een maand of 3.

Voor nu zie ik er nog even vanaf, in april kijken we verder. We gaan eerst kijken wat hakverhogers voor me doen, en mijn evo kan nog iets aangepast worden indien nodig. Maar ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen van botox in de kuiten, in dit topic is tot nu toe nog niet veel genoemd.
Billy

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Billy »

Of je iets aan mijn reactie hebt...

Ik krijg regelmatig shockwave behandelingen. Wordt steeds meer gedaan ipv botox.
leeuwtje-nl

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door leeuwtje-nl »

Heb ik zeker wat aan! Jrs77 noemde het ook al. Is dus nog wel iets om te bespreken!
1207

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door 1207 »

Ik heb botox in de kuiten gekregen en het hielp echt wel tegen krampen, spasmen, ...
heb wel een vrij kleine dosis gekregen dus na een maand of 5 voelde ik die dingen terugkomen

stappen doe ik niet meer
leeuwtje-nl

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door leeuwtje-nl »

Vandaag mijn 1e behandeling met botox gekregen: 4 prikken, 6 spier-/zenuwovergangen behandeld. Wat een nare rotprikken!! Volgens haar zou het niet erg gevoelig zijn, maar ik voel de prikplekken nu nog, inmiddels 8 uur later. Nu maar hopen dat de botox ook nog wat positiefs gaat brengen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp