Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Jrs77 »

Klick schreef: 03 feb 2022, 12:27 edit: jeetje wow.. je ervaring met 70cm deur laat me niet los.. het bied compleet andere mogelijkheden als de deuren niet breder hoeven.. dat zou een hele verbouwing en aanbouw schelen, scheelt een boel knaken :)
Ik heb even het meetlint erbij gepakt ;)
De deur is tussen de posten 71cm. Die deur is boven, en daar gebruik ik een andere, iets bredere rolstoel. Die is op het breedste punt, van hoepel tot hoepel, 67cm. Dat lukt eenvoudig.

Mijn normale rolstoel, die ik beneden en buiten gebruik, is op het breedste punt 62cm.
Zitbreedte is inderdaad de breedte van het kussen: als je op een tafel gaat zitten en twee plankjes tegen beide heupen zet, meet je de afstand daartussen. Dat is je zitbreedte.
Klick

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Klick »

1207 schreef: 03 feb 2022, 16:09 denk ook aan deur en kozijnbescherming onderaan, zeker als je niet echt wil verbreden.
dat is een goeie! thnx :)
Klick

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Klick »

@Jrs77 bedankt voor het doorgeven van alle maten (en hoe je ze meet)
dit (rekening houdend met dat ik iets breder ben) geeft me vertrouwen om de deurposten te laten hoe ze zijn. :)
we hebben het plan nu flink aangepast (versimpeld) en goedkoper gemaakt.

natuurlijk kan het anders uitpakken en zou het kunnen dat er dan alsnog meer moet gebeuren, maar aan de andere kant misschien duurt het nog jaren voordat ik een rolstoel nodig heb.
1207

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door 1207 »

Klick schreef: 04 feb 2022, 21:52 aan de andere kant misschien duurt het nog jaren voordat ik een rolstoel nodig heb.
langs de andere kant

als je het nu ineens goed doet loop je achteraf niet op extra kosten
een elektrische rolstoel is dan toch weer een heel ander verhaal

bij MS natuurlijk altijd klote om vooruit te kijken
Klick

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Klick »

@1207 je hebt gelijk en toch voelt het beter niet overal rekening mee te houden. het is misschien voor sommige dingen weggegooid geld wat we nu niet laten doen en straks onhandig als het toch niet breed genoeg is. klopt allemaal.
ik koop wel extra m2 vloertegels voor n evt uitbouw.. maar verder ga ik nu niet. mn lopen verslechterd ja idd, maar tot hier heeft de aftakeling 6jr geduurd en ik loop nu nog 3km per dag. dus (wie weet) als het nog 6jr duurt, zie ik het dan wel.
Andra

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Andra »

Mooi dat je eruit bent, Klick. Wat is het toch prettig en handig om hier ervaringen te kunnen delen hè. Hopelijk wandel je nog jaren en jaren lekker rond!
Klick

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Klick »

Andra schreef: 05 feb 2022, 12:39 Mooi dat je eruit bent, Klick. Wat is het toch prettig en handig om hier ervaringen te kunnen delen hè. Hopelijk wandel je nog jaren en jaren lekker rond!
dat is het zeker weten! heel erg prettig. ik snap wel dat het een eigen risico is maar als je ervaringen van anderen leest die al dealen met wat me boven het hoofd hangt geeft het een soort van rust en kan ik weloverwogen een besluit nemen.

als tzt een elektrische rolstoel nodig is, dan is het een vraag of ik hier wil en kan blijven wonen, dat is dus niet iets waar ik nu rekening mee wil houden.

het is daarom heel fijn ook de heupzitmaten en rolstoelmaten hier te lezen, dan kan ik een inschatting maken wat het voor mij zou betekenen incl hoepels. en conclusie is dat ik die gok wel durf te nemen.
er gaat een dikke drempel weg gehaald worden slaapkamer gemaakt enz enz het gaat echt mooi worden. :zon:
1207

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door 1207 »

Klick schreef: 05 feb 2022, 10:32 @1207 je hebt gelijk en toch voelt het beter niet overal rekening mee te houden.
Het gaat niet om gelijk krijgen hoor, het is gewoon een bedenking

Iedereen moet naar zichzelf kijken en zien wat voor hem mogelijk is en hoe zijn eigen MS evolueert.
Wat zijn je financiële mogelijkheden en hoeveel energie heb je om een spelletje met de overheid te spelen voor tussenkomsten?
Marina

Re: rolstoelers.. hoe breed zijn jullie deuren?

Bericht door Marina »

Klick schreef: 05 feb 2022, 13:03als tzt een elektrische rolstoel nodig is, dan is het een vraag of ik hier wil en kan blijven wonen, dat is dus niet iets waar ik nu rekening mee wil houden.
Ah OK, dat maakt het toch weer anders dan als je daar geen rekening mee hoeft te/wilt houden.
Mooi dat je eruit bent en de beste oplossing voor jouw persoonlijke situatie hebt gevonden :thumbup: :) !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp