Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoeken

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Kim

Re: Onderzoeken

Bericht door Kim »

Klachten vallen gelukkig mee, helemaal vergeleken met de eerste keer corona! Vandaag contact opgenomen met de afdeling neurologie. Afspraak wordt omgezet naar een bel afspraak. Ga aan de neuroloog vragen of ik het gesprek mag opnemen. Assistent vertelde ook dat als het nodig is, er nog een vervolg afspraak gemaakt wordt. Dus even afwachten nog allemaal!
Klick

Re: Onderzoeken

Bericht door Klick »

dat is heel slim!
scheelt je ook een hoop gedoe met op en neer reizen.
ook kun je iemand laten meeluisteren en idd opnemen.
Kim

Re: Onderzoeken

Bericht door Kim »

Goed nieuws! Er zijn geen nieuwe (actieve) plekken gevonden. De diagnose blijft dus vooralsnog CIS. Mochten er klachten komen, dan mag ik altijd bellen. Over een half jaar weer een nieuwe scan. Heb wel aangegeven dat mijn rechteroog nog steeds niet herstelt is van de oogzenuwontsteking. Hier wil hij tijdens de volgende afspraak naar kijken.
Marina

Re: Onderzoeken

Bericht door Marina »

Gefeliciteerd @Kim met het goede nieuws :goed: !
Klick

Re: Onderzoeken

Bericht door Klick »

gelukkig! dat is positief!
Kim

Re: Onderzoeken

Bericht door Kim »

Dankjewel allemaal! Vandaag zou ik eigenlijk een slaaponderzoek hebben, maar heb sinds gisteren onverklaarbare koorts. Ook anders dan normaal. Normaal gesproken heb ik overal pijn en dat is nu niet zo. Vanochtend urine ingeleverd, zit wel bloed bij, maar dat is eigenlijk standaard op een of andere manier. Ik ben nu binnen 1,5 maand drie keer ziek geweest waarvan een keer corona. Kan dit ook allemaal met de diagnose CIS te maken hebben?
Marina

Re: Onderzoeken

Bericht door Marina »

Wat vervelend Kim dat je zo vaak ziek bent de laatste tijd :hmmm:.
Heb je nog andere klachten behalve koorts (gehad)?
Voorzover ik weet heeft koorts niets te maken met CIS (of met MS). Of bedoel je misschien dat door de diagnose je last van stress hebt? Langdurige stress heeft wel invloed op je afweer waardoor je eerder ziek kunt worden.
Wat zegt je huisarts erover dat je relatief vaak ziek bent?
Klick

Re: Onderzoeken

Bericht door Klick »

jeetje @Kim wat vervelend…

idd voor zover ik weet kun je van cis geen koorts krijgen.
het is wel zo dat bij koorts zenuwschade klachten vaker merkbaar zijn.
dus ik heb bij koorts ook extra klachten…

fijn dat je er nu geen pijn bij hebt, maar het zoeken naar de oorzaak is wel nodig (als je een ontsteking hebt kan er wat aan gedaan worden), wat wel kan is de gewone griep. er schijnt een griepgolf te zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp