Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hi !

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Patricia.vs

Hi !

Bericht door Patricia.vs »

Hi iedereen , ik ben patricia 37 woon in Zeeland met verloofde en dochter van 13 ( 16 jaar samen )

Heb 1.5 jaar de diagnose en mn relatie loopt moeizaam op het moment, omdat ik alles alleen wil doen.

Niet of lastig praat.. hij ook niet..

Nog meer mensen uit Zeeland??
Klick

Re: Hi !

Bericht door Klick »

Welkom hier @Patricia.vs !

Alles alleen willen doen, dan zit je denk ik nog in de ontkenningsfase. Het is een fase uit het rouwproces waar iedereen (met ms meerdere keren) door gaat.

Het is lastig voor een niet ms-er om dat te begrijpen. om te snappen dat je het zo lang als het kan (en soms nog wat langer) wil volhouden.

je zal hier veel herkenning vinden.. ook op het relatie vlak kennen velen van ons de moeilijkheden. het is ook niet te doen (voor jezelf al vaak niet te volgen laat staan voor je relatie) als klachten altijd maar wisselen en anders zijn.

wat ook nog mee kan spelen is dat het hebben van ms niet zichtbaar is en je omgeving je snel weer ziet zoals vroeger. vooral als je cognitieve klachten hebt kan dit erg confronterend zijn.

wat kan helpen is samen een cando weekend, of koffiebijeenkomst (als dat alweer is ivm corona) bezoeken..

het beste is denk ik samen een revalidatietraject met oa. psycholoog gaan doen (ja ik vond dat ook onzin in het begin, maar heb er erg veel aan gehad)
als je werkt, meld je ziek tijdens de revalidatie.. het kost veel energie.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp