Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gezocht: oefen cliënten voor opleiding tot ervaringsdeskundige (MS) coach

Alles omtrent werk en uitkeringen
Xander van Riele

Gezocht: oefen cliënten voor opleiding tot ervaringsdeskundige (MS) coach

Bericht door Xander van Riele »

Ik heb in 2020 de diagnose MS gekregen. Een mededeling die ik ter harte nam, ik nam even wat gas terug op het werk, verdiepte me in de ziekte, kreeg medicatie en vond dat ik na een periode van ca 6 maanden wel weer zover was dat ik op volle kracht door kon met mijn leven.

Deze Illusie heeft precies 2 maanden gewerkt (en eigenlijk nog korter). Ik raakte in een flinke dip, blijkbaar was dit niet de manier om deze nieuwe realiteit een plek te geven. Of het nu de tijd was, de ondersteuning van de psycholoog, familie en vrienden wat mij er uiteindelijk bovenop heeft geholpen. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat acceptatie van mijn gezondheidstoestand nooit af is.

Ik heb deze crises ook gebruikt om mezelf weer af te vragen wat ik verder wil in mijn werkende leven. Een conclusie die ik daaruit getrokken heb is dat ik mijn ervaring wil inzetten om anderen te helpen met dillema’s rondom hun chronische ziekte en het meedoen in de maatschappij. Deze mogelijkheid heb ik gekregen bij de MS vereniging. Ik ga aan de slag als MS-coach. Hiervoor ben ik recent gestart met de Training ervaringscoach bij het centrum chronisch ziek en werk.
Voor deze training ben ik op zoek naar ‘oefen cliënten’ met onderstaand profiel:
- Je hebt MS;
- Je hebt behoefte aan begeleiding om iets in jouw leven te veranderen, te verbeteren of in
beweging te zetten.
- Je hebt een hulpvraag of bent bereid om samen met jouw de hulpvraag helder te krijgen.
- Je bent bereid om je te laten begeleiden door een ervaringsdeskundige coach in spé.
- Je bent bereid om jouw tijd te investeren in een serie van ca 5 gesprekken, inclusief eventuele
opdrachten en verslaglegging en je bent hier de komende maanden beschikbaar voor.

Wat mag je van mij verwachten?
- Een gratis coachtraject
- Gesprekken kunnen online plaatsvinden (Zoom/Teams) of bij jou thuis. Helaas bezit ik zelf
niet over een ruimte waar ik gesprekken kan voeren. Combineren kan natuurlijk ook.
- Uiteraard ook mijn commitment om er alles aan te doen om in dit traject ook de antwoorden
te vinden op jouw hulpvraag.

Interesse? mail naar Xander01@live.nl. Ik zie je reactie graag tegemoet!