Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

kwaliteit van leven

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Ikke1201

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Ikke1201 »

Toeter schreef: 01 mei 2022, 15:59 Ik voelde me nog wel enigszins opgelaten. Ik ben natuurlijk met de kinderen en ik kan nog best een stukje lopen, dus regelmatig 'spring' ik eruit en ga een even lopen om iets te bekijken ofzo.
Wat fijn @Toeter en hoewel ik me je gevoel een beetje kan voorstellen is het echt niet nodig.
Mensen die dit niet begrijpen hebben eigenlijk heel veel geluk. 😉

Zo heb je toch weer iets meer vrijheid terug. Hopelijk volgen er nog vele uitstapjes!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Toeter »

Ja ik weet het @Ikke1201 ... alleen je wil jezelf zo graag groot houden voor de buitenwereld he. Geen aansteller zijn.

Maar ik ben blij dat ik hem gekocht heb. Als ik een 'groot uitje' heb ben ik daarna vaak zo moe dat ik helemaal warrig en wazig in mijn hoofd ben. Dan kan ik dus niet autorijden. Dat wazige was nu niet.

Ik was met mijn vriend, maar ik had zelf met de auto naar huis kunnen rijden en dat voelde heel fijn. Dat ik met de scootmobiel niet meer afhankelijk ben van anderen om ergens met me heen te gaan.

En ik zal dit uitje nog steeds voelen morgen, maar ik voel nu al dat ik hier geen dagen ziek van ga zijn.
Nessa

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Nessa »

Toeter schreef: 01 mei 2022, 15:59 Ik ben vandaag voor het eerst met mijn opvouwbare scootmobiel naar de dierentuin geweest: wat een verademing!
Dat klinkt best wel goed! Toevallig zat ik te denken om een kleine/opvouwbare scootmobiel mee te nemen op vakantie naar Frankrijk.

Wat voor scootmobiel heb je? En gekocht, geleend, gehuurd, via WMO?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Toeter »

Hey @Nessa,

Ik heb hem zelf betaald. WMO leek me hopeloos. Volgens mij leveren die geen opvouwbare. Alleen van die grote voor thuis. Zij hebben er geen boodschap aan dat je er met je kinderen en je vrienden op uit wil. Als je maar kunt eten kopen enzovoort.

Ik heb bij een zorgwinkel een paar geprobeerd en uiteindelijk de Atto sport gekocht. Hoewel ik best onder de indruk was van de goedkopere, ben ik toch voor de dure gegaan.

Mijn overwegingen waren:
- krachtige motor: ik heb er hier in Drenthe en in de dierentuin al best veel onverharde paden, grasvelden en gekke steile heuveltjes mee gereden. Met kind op schoot. Geen enkel probleem.
- hij kan als trolley mee in de trein/vliegtuig.
- hij kan gesplitst in 2 delen: 1 van 12 kilo en 1 van 16 kilo. Er was er in de zorgwinkel ook 1 waarbij je 30 kilo moest kunnen tillen. Dat red ik niet. 16 kilo red ik net om even hop de kofferbak in te tillen.

En in en uitklappen is echt zo gepiept. Superhandig ding.
ronnie1969

Re: kwaliteit van leven

Bericht door ronnie1969 »

Klopt ik heb PPMS maar had een offday toen ik het schreef :wauw: lees terug en was wel erg negatief

Dus ik zie ook wel het positieve in hoor... zijn ook dagen dat ik me goed voel, vandaag naar orthopeed gereden met scootmobiel voor nieuwe EVO's, was heerlijk weer, lekker muziekje op..
Steenbokje76

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Steenbokje76 »

@ronnie1969

Tja ook die mindere dagen horen er bij, maar gelukkig heb je ook positieve dagen.
En fijn dat je nog van die dagen kan genieten. 😀
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Toeter »

Fijn om te lezen dat er ook zeker goede dagen zijn voor je @ronnie1969

Ik wil voor iedereen in dit topic ook graag Xander zijn aanbod nog even onder de aandacht brengen: http://forum.msweb.nl/viewtopic.php?t=7 ... afb4dc7a10

Zelf heb ik altijd erg goede ervaringen gehad met coaching en periodes waarin je met een professioneel persoon kunt sparren over je problemen en mogelijke oplossingen of acceptatie.
Marina

Re: kwaliteit van leven

Bericht door Marina »

Goed om te lezen en heel fijn @ronnie1969 dat je toch ook nog kunt genieten van dingen! (Hier in het park zie ik ook regelmatig een vrouw in haar scootmobiel, met haar hondjes op de voetenplank erbij, en een vrolijk muziekje op. Word altijd een beetje blij als ik haar zie/hoor :).)
Je eerdere bericht, al vind ik het echt heel naar voor je dat je je zo voelde :( , vond ik eveneens waardevol. Het laat zien dat ook dat bij MS kan horen en laat anderen zich minder alleen voelen.


Wat fijn dat het bezoek aan de dierentuin met je scootmobiel je zo goed is bevallen @Toeter! Fijn om weer wat onafhankelijker te zijn ook.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp