Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Alles omtrent werk en uitkeringen
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

@ronnie1969 heb jij al iets gehoord?

Heb afgelopen week gebeld maar was nog geen info van de arts.
Als die binnen was zou ik bericht krijgen. 4 mei is mijn 2 jaar ziektewet maar omdat de baas laks was met papieren inleveren is het maximaal een jaar uitgesteld dus ik wacht maar af.
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra
Ja opgelucht en alles kan nu een plek gaan krijgen
Balen zeg dat je nieuwe ms klachten hebt. Ik hoop dat het weekje weg met je gezin voor wat afleiding kan zorgen en dat de klachten niet erger worden. Veel plezier met je gezin!

@ronnie1969
Aangezien je al een gesprek hebt gehad, vermoed ik zelf dat het niet meer heel lang zal duren voordat je een brief krijgt. Maarja het blijft het uwv... succes met afwachten.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Qanuk00 »

Wat een fijn bericht weer @Steenbokje76 !

Ik kreeg een paar weken terug ineens een brief van het UWV op mijn deurmat met de mededeling dat ik van WGA naar IVA ben gegaan met terugwerkende kracht per 1 januari 2022. Op basis van mijn input afgelopen twee jaar en de huidige stand van zaken heeft het UWV vanzelf besloten dat ik niet onder druk gezet moet worden met werk, dat betaald werk er voor mij voorlopig zekers niet meer in zit.

Eerst maar eens kijken of mijn MS wat stabieler gaat worden, zodat ik op basis daarvan weer wat levensbalans kan oppakken.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Qanuk00
wat fijn dat je die brief hebt gekregen! Dan is het toch verstandig dat je UWV input/updates over je ziekte blijft geven als je wga hebt dus.
Ze doen er blijkbaar wel iets mee achter de schermen. Dit geeft weer hoop aan de mensen die eerst wga krijgen i.p.v. iva.
Fijn dat je je nu kan gaan focussen op het terugkrijgen van de balans in je leven.
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

Nog steeds niets gehoord. Ze wachten op info van de huisarts maar als ik die vraag hebben ze geen verzoek ontvangen.
Dus gisteren weer contact gehad met UWV en het zelfde. Ik heb nu geëist dat iemand die iets kon zeggen contact met me zou opnemen want de gene aan de telefoon kan alleen maar voorlezen wat er staat.
Ben nu gebeld en die vond het ook wel vreemd dat het zo lang duurde en gaat er even achteraan.
Dus maar even afwachten weer
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@ronnie1969
Balen dat je nog niks gehoord hebt.
Goed dat je er achteraan zit. Hoop dat je snel wat hoort!
Goodluck met afwachten.
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

Nou de kogel is door de kerk. Gisteren bericht gehad dat ik per 3 mei voor 80-100% ben afgekeurd.

Ik heb dus alleen een gesprek met de arts gehad en verder niet.

Nu is FNV jurist bezig met mijn werkgever om alles af te ronden. Gisteren heb ik haar gesproken en ze verwacht me eind deze week te bellen over hoe het verder gaat.

Als er een update is zal ik dat weer melden. Valt me nog mee wat ik moet doen.
Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@ronnie1969 Hoe is het nu met je? zo’n melding is hoe zakelijk ook hard om te horen ook al weet je zelf dat het onvermijdelijk is
(ben zelf ook afgekeurd). Die hele periode, ieder stapje.. tm de ontslagbrief. Al weet je al lang dat het komen gaat.

verstandig dat je er een jurist op hebt gezet!
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@ronnie1969
Fijn dat je nu zekerheid hebt! Dat zal je vast en zeker rust geven. Succes met de afronding.
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

@Klick
Vreemd gevoel is het maar toch ben ik blij dat het rond is, nu de afwikkeling nog. Hoop dat dat goed gaat.
Ik heb altijd met plezier gewerkt, alleen werk ik bij een groot Amerikaans bedrijf en dan merk je dat je een nummer bent. Wereld draait door dus mensen zijn al snel weer bezig met de dagelijkse dingen. Ik koste alleen naar geld en leverde geen productie.


Snel afronden en verder met mijn eigen gezin en vrienden :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp