Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Iemand al ervaring met Upendo?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jrs77

Iemand al ervaring met Upendo?

Bericht door Jrs77 »

Ik loop al vanaf mijn diagnose tegen het probleem aan dat mijn MS centrum in het lokale ziekenhuis (Breda) een prima afdeling neurologie heeft, maar geen (goede) invulling kan geven aan het stuk revalidatie. Zoek ik die hulp in een ander revalidatiecentrum, dan verloopt het contact tussen de revalidatiearts en neuroloog weer slecht.

Nu wil ik de optie om volledig over te stappen naar Upendo (https://upendo.nl/) bekijken. Zijn er al mensen die daarmee bekend zijn? Zijn jullie volledig overgestapt? (Geen contact meer met het eigen revalidatiecentrum en MS centrum?) Hoe bevalt het? Hoe verloopt het contact? Is daar een revalidatiearts met voldoende kennis van MS betrokken? Doen ze ook mee aan onderzoeken naar nieuwe medicatie?
MariekemetMS

Re: Iemand al ervaring met Upendo?

Bericht door MariekemetMS »

Ik ben deze zomer voor een second opinion naar Upendo gegaan en was daar erg tevreden over. De benadering is heel persoonlijk en ze denken echt met je mee. Toen ik een schub kreeg en bij mijn eigen neuroloog niet terecht kon ivm vakantie werd er met spoed een afspraak + MRI gepland.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om niet over te stappen naar Upendo ivm de reistijd.

Met revalidatie heb ik geen ervaring, maar mijn ervaring is wel dat Upendo makkelijk benaderbaar is voor dat soort vragen. Ze reageren snel op telefoon of mail. En op zorgkaartnederland.nl kun je veel ervaringen van patiënten vinden, heb je daar al gekeken?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp