Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Omikron en ms-remmers

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
ronnie1969

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door ronnie1969 »

Goedenmorgen.

2x moderna gehad en 17 nov 3de vaccinatie pfizer gehad.

7 feb infuus met ocrelizumab gehad.

Super voorzichtig geweest.
15 februari voelde ik me al dat het lopen moeilijk ging. 16 februari getest met thuistest maar negatief.
17 feb positief getest op corona met thuis test.
Lopen ging niet meer en mijn benen stonden stijf en linker arm en hand kon ik niet eens meer bewegen.
Ik heb voor de nacht baclofen en die heb ik overdag ook maar genomen. Werkt prima was een stuk minder.
Gisteren kon ik al weer staan. Lopen gaat alleen nog niet.
Ben niet erg ziek geweest. Verkouden, last van mijn keel en erg moe. Heb veel geslapen.

Ben wel super bang geweest omdat ik net ocrelizumab had gehad en de neuroloog met had verteld dat ik goed moest oppassen voor corona. Al was dat nog de delta variant waar we het over hadden.

Als ik er zo doorheen kom valt het me nog mee. Is nog niet over maar voel met stukken beter.
Andra

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Andra »

Ai, @ronnie1969, dan ben je supervoorzichtig en loop je het toch op. Ik kan me je angst goed voorstellen. Het is toch spannend of je lichaam zonder of met heel weinig B-cellen adequaat kan reageren op een besmetting.

Het lijkt me hoopgevend dat het al beter gaat. Hopelijk kom je er inderdaad zo doorheen. En als dat zo is, dan geeft dat vertrouwen, stel ik me voor.

Dank voor het delen en beterschap
Saar33

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Saar33 »

Mijn infuus is van 4 februari nu uitgesteld tot 17 maart i.v.m. mijn coronabesmetting. Echt wel een tegenvaller. Ik zag best op tegen mijn eerste hele. Dit was het minimale dat ze hem wilden uitstellen, maar ook het maximale. Dus ik vind het ook best spannend. Maar goed de tijd gaat snel en het is ook zo 17 maart. Nu mijn best doen om virusvrij te blijven.
Andra

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Andra »

Ook een uitstel van 6 weken, net als jrs77. Er is vast enige ervaring mee. Succes de 17e.

Ik vond overigens de eerste hele gift ocrelizumab niet zwaarder dan de twee opstartgiften. Misschien heeft dat ermee te maken dat ik vooral last heb van de prednison en die was gelijk bij de verschillende giften. De volgende keer gaat dat lager zijn, is nu de afspraak.

Hopelijk herstel je voorspoedig en bekomt de behandeling je goed.
ronnie1969

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door ronnie1969 »

ronnie1969 schreef: 20 feb 2022, 07:38 Goedenmorgen.

2x moderna gehad en 17 nov 3de vaccinatie pfizer gehad.

7 feb infuus met ocrelizumab gehad.

Super voorzichtig geweest.
15 februari voelde ik me al dat het lopen moeilijk ging. 16 februari getest met thuistest maar negatief.
17 feb positief getest op corona met thuis test.
Lopen ging niet meer en mijn benen stonden stijf en linker arm en hand kon ik niet eens meer bewegen.
Ik heb voor de nacht baclofen en die heb ik overdag ook maar genomen. Werkt prima was een stuk minder.
Gisteren kon ik al weer staan. Lopen gaat alleen nog niet.
Ben niet erg ziek geweest. Verkouden, last van mijn keel en erg moe. Heb veel geslapen.

Ben wel super bang geweest omdat ik net ocrelizumab had gehad en de neuroloog met had verteld dat ik goed moest oppassen voor corona. Al was dat nog de delta variant waar we het over hadden.

Als ik er zo doorheen kom valt het me nog mee. Is nog niet over maar voel met stukken beter.
Heb 2 weken niet kunnen lopen .
Zelfs na 3 weken nog steeds moeizaam maar gaat wel een beetje.
Ik heb wel het idee dat er een stukje kracht weg is naar de besmetting met omnicron.

Ik hoop dat het terug komt. Ben er bang voor dat het niet terug komt.

Meer mensen met dit probleem?
Jessicah

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Jessicah »

Wat verschrikkelijk naar, Ronnie.

Gelukkig heb ik nog geen Corona gehad, maar door mijn werk weet ik er wel vrij veel van. Het is typisch voor het virus om lang klachten te kunnen geven en oude MS klachten te doen opspelen of nieuwe MS klachten te ontwikkelen.
In de wetenschappelijke literatuur heb ik gevonden dat dit zelfs maanden kan duren. Dat geeft hoop dat het, ook na langere tijd, toch weer (grotendeels) kan verbeteren.

Wat zegt je neuroloog ervan?

Ik wens je heel veel sterkte toe
ronnie1969

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door ronnie1969 »

Neuroloog zegt dat het na de corona op korte termijn zal herstellen. Ik had eigenlijk verwacht dat het redelijk snel was.
Als ik hem spreek zal ik er nog eens naar vragen.

Nu maar hopen dat het beter wordt.
Marina

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Marina »

Wat rot Ronnie dat je zo'n tijd niet hebt kunnen lopen en je het idee hebt dat je, door corona, een stukje kracht hebt verloren :(.
Ik heb inderdaad ook begrepen dat de klachten soms lang kunnen aanhouden en dat het dus kan zijn dat het toch weer herstelt. En misschien heeft het krachtsverlies er ook mee te maken dat je je spieren een tijdlang niet hebt kunnen gebruiken(?).

Sterkte en beterschap!


Jessicah schreef: 13 mar 2022, 05:24 Het is typisch voor het virus om lang klachten te kunnen geven en oude MS klachten te doen opspelen of nieuwe MS klachten te ontwikkelen.
Dat het virus lang klachten kan geven was me bekend, maar dat het nieuwe MS-klachten kan doen ontwikkelen niet. Bij mijn weten komen nieuwe klachten voort uit onsteking van de myeline of nieuwe laesie(s)? Heb je een idee hoe dat kan?
diorama

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door diorama »

Ik heb eind maart corona gehad, zeker omikron.
Niet gevaccineerd omdat mijn lichaam reageert op vaccins.
Een week bhoorlijk ziek geweest met op een bepaald moment 38.5 graden koorts.
Daarna heel moe

Gebruik ook Ocrevus sinds 2017
Leni

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Leni »

Hoe erg slaat tegenwoordig Corona/Omikron toe als je MS patiënt bent (SPMS) en geen medicatie gebruikt ertegen.

Ik vraag dit omdat het laatste bericht eind mei is geplaatst en daarna bleef het stil.

Tot op heden is het mij bespaard gebleven maar ik ben benieuwd
hoe zwaar de terugval is als je onverhoopt toch daarmee wordt besmet.

MvG,
Leni
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp