Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Automatisch uitgelogd

Vogel uit hoe alles werkt, je kunt hier berichten proberen te schrijven, maar ook quoten ,linken en vooral plaatjes, handtekeningen en smilies plaatsen
Marina

Automatisch uitgelogd

Bericht door Marina »

Ik heb even een vraagje over in-/uitloggen.

Ik heb nu een paar keer gemerkt dat ,voordat ik druk op de knop "versturen" van een bericht, na een bepaalde tijd ik automatisch uitgelogd ben waardoor het bericht verdwenen is als ik dan op de knop "versturen" heb gedrukt.
Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd je precies hebt voor het versturen van een bericht voordat je uitgelogd wordt?
En misschien is het handig om dit ergens op het forum te vermelden zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan?
Alvast dank :) !
Tevy

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Tevy »

Marina, hoeveel tijd je hebt weet ik niet (goede vraag!). Mocht het je gebeuren dat je eerder uitgelogd wordt dan dat je verstuurt, kan je (meen ik) via pijltje-voor-1-pagina-terug weer bij je getypte tekst komen. Pin me er niet op vast, maar het is mij op die manier wel eens gelukt.
Marina

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Marina »

Dank je voor de tip, Tevy! Ik was er al achter gekomen dat je inderdaad met het "pijltje-voor-1-pagina-terug" weer bij de tekst kunt komen, maar helaas werkte dit de laatste keer niet meer.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Qanuk00 »

Goede tip/vraag!! Staat inmiddels op het to-do lijstje, we komen er later op terug.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Steenbokje76

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Steenbokje76 »

bij lukte dat eerder niet (aantal keren) om pijltje-voor-1-pagina-terug te gebruiken mijn tekst weer terug te krijgen.
Als ik nu een lang stuk typ dan kopieer ik het vaak even, voor het geval dat... dit werkt ook. :)
Marina

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Marina »

Fijn, dank je wel @Qanuk00!

@Steenbokje76 dank je voor de tip van het kopieren! Meestal deed ik dat ook bij langere berichten maar was al teveel verwend geraakt door het pijltje-terug ;) en ik vergeet het kopieren ook soms.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Qanuk00 »

@Marina Sorry voor de late reactie, ik heb de vraag doorgestuurd naar onze ict voor een volledig antwoord op je vraag.

Voor het bewaren van nieuw opgestelde berichten zijn er 3 mogelijkheden

1. Tekst regelmatig kopiëren (en evt in een notitie elders even opslaan) @Steenbokje76
2. "pijltje-voor-1-pagina-terug" @Tevy
3. onderaan staat naast de knop "versturen" ook een knop "bewaar concept". Je zou hier regelmatig op kunnen tikken, dan kun je eventueel bij verlies later in je profiel (gebruikerspaneel) bij bewaarde concepten het bericht weer terugvinden.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
beheerder
Beheerder
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2020, 11:53

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door beheerder »

@Marina Dank voor je vraag! Als je een uur niet actief bent en geen 'wachtwoord onthouden' hebt aanstaan, verloopt de sessie. Dat betekent inderdaad dat je dan opnieuw moet inloggen. Het automatisch opslaan van berichten is helaas niet mogelijk.

De beste optie, zoals ook beschreven in dit draadje, is om af en toe de 'concept opslaan' knop te gebruiken.
Marina

Re: Automatisch uitgelogd

Bericht door Marina »

Dank @Qanuk00 en @beheerder voor jullie reacties!

Is het dan misschien mogelijk dat de tijd waarna je automatisch uitgelogd wordt in plaats van 1 uur bijv. 2 uur wordt? Of is dat in verband met de veiligheid geen optie?

Ik vraag dit omdat er bij mijn weten op dit forum meerdere mensen zijn die uitgelogd worden voordat zij een bericht hebben kunnen versturen en ikzelf bijvoorbeeld vergeet nog weleens om de tekst te kopieren, zou dat zelfde hebben bij "bewaar concept" en "pijltje terug" werkt helaas niet altijd.

Omdat er meerdere mensen met MS op het forum zijn die te maken hebben met geheugen- en concentratieproblemen, waardoor het meer tijd vergt om een bericht te lezen en schrijven (en het bericht opslaan makkelijker wordt vergeten), dacht ik dat het misschien voor meerdere mensen makkelijker zou kunnen zijn als de inlogtijd wat verlengd wordt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp