Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

PEA (palmitoylethanolamide)

Alles omtrent voeding en supplementen
retlaw

PEA (palmitoylethanolamide)

Bericht door retlaw »

Hoi,

omdat ik bij 'zoeken' niets kon vinden over PEA vroeg ik mij af of er iemand is die dit kent of gebruikt. Zo vind ik op google het volgende:

PEA is een supplement van dat zuivere palmitoylethanolamide bevat. Palmitoylethanolamide (afgekort tot PEA, uit te spreken als pee-ja) fungeert als een natuurlijke pijnstiller.

Palmitoylethanolamide komt van nature in het menselijk lichaam voor en het zit ook in kleine hoeveelheden in bepaalde soorten voedsel zoals vlees, vis, eieren en soja.

Mensen die aan bepaalde pijnen lijden kunnen zeer gebaat zijn bij het innemen van een extra hoge dosis palmitoylethanolamide.

Omdat PEA een supplement is en geen geneesmiddel, is het onder artsen niet erg bekend en zullen weinig artsen hun patiënten het middel suggereren.

Dat is een gemiste kans want het middel kan uiterst effectief zijn bij de behandeling van chronische pijn! Voor PEA heb je geen recept nodig.

groetjes retlaw
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het is een wat ouder topic, maar [URL="https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29130"]kijk hier eens[/URL].
retlaw

Bericht door retlaw »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1085861]Het is een wat ouder topic, maar [URL="https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29130"]kijk hier eens[/URL].[/QUOTE]

dank je voor de link, kon het met zoeken niet vinden.
Is een hoop info en ben benieuwd of er mensen zijn die Normast of PEApure of iets dergelijks gebruiken.

Ik heb Lucovitaal Pea Puur & Zuiver Capsules 90st besteld en ga dat maar eens proberen.
Zoë

Re: PEA (palmitoylethanolamide)

Bericht door Zoë »

En... heb je er baat bij?
We zijn inmiddels 7 jaar verder, en nu ben ík degene die PEA wil uitproberen. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen!
Groet, Zoë
Jonas2020

Re: PEA (palmitoylethanolamide)

Bericht door Jonas2020 »

Hoi, ik ben ook zeer benieuwd naar jullie bevindingen. Heb al van alles geprobeerd via de neuroloog maar helpt niet, wordt er alleen heel suf en wazig van. Gebruik nu sinds begin april medicinale wietolie, zonder resultaat. Heb pijn in armen en benen maar het ergste zijn de pijnaanvallen in mijn onderbuik.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: PEA (palmitoylethanolamide)

Bericht door Toeter »

Hallo @Jonas2020

Wat heftig dat je zo'n pijn hebt!

Die pijn in je onderbuik heb ik nog nooit gehoord! Vertel daar eens meer over? Is er ooit extra onderzoek gedaan naar die pijn?

Komt dat vanuit de darmen? Vertraagde darmwerking door MS en daardoor pijn?

Slik je al magnesium? Een goede soort magnesium kan ook verlichtend werken bij zenuwpijn. Bijvoorbeeld magnesium citaat, tauraat of bisglycinaat.

Met PEA heb geen ervaring, ik hoop voor je dat er nog iemand antwoord heeft op die vraag.

Groeten,
Toeter
Sara

Re: PEA (palmitoylethanolamide)

Bericht door Sara »

@Jonas2020, ik wil natuurlijk niet voor dokter spelen, maar ik wil je toch iets voorleggen:

Is er voor de pijn in je onderbuik wel eens aan ACNES gedacht? Daarbij raakt er een zenuwtakje klem. Dat heeft niks met MS te maken. Iedereen kan 't krijgen, en er wordt helaas lang niet altijd aan gedacht door artsen.

Hier vind je er iets meer over: https://www.mmc.nl/solvimax/aandoeninge ... oom-acnes/
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp