Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vanavond webinar over MS en ehealth

Hier kun je contacten leggen, uitjes organiseren of geplande uitjes onder de aandacht brengen.
Sara

Vanavond webinar over MS en ehealth

Bericht door Sara »

Een onderwerp dat me wel interesseert, hoewel ik op dit moment (gelukkig) helemaal geen behoefte heb aan wat voor ondersteuning ook.

Ik heb me aangemeld.
Zijn er hier meer belangstellenden?

Onderstaande gekopieerd van
https://msweb.nl/community/bijeenkomste ... lth-en-ms/
Wat kan digitale zorg voor jou betekenen?
Op donderdag 9 juni van 19.30-21.00 uur organiseert MSweb een gratis online bijeenkomst over e-health. Digitale toepassingen en elektronische hulpmiddelen worden steeds vaker ingezet om de zorg te verbeteren. Tijdens deze bijeenkomst vertelt MS Verpleegkundig Consulent Corina Donkers van MS Expertisecentrum Nieuw Unicum hoe zij haar patiënten helpt met behulp van digitale tools.

e-health

Waarom is zij hier mee begonnen? Hoe helpt het haar in haar werk? Wat zijn de voordelen? Is het veilig? Zijn er nadelen? Waar blijft het persoonlijk contact? Corina vertelt vanuit haar eigen ervaring en beantwoordt vragen die deelnemers aan haar stellen via de chat.

Een gebruiker met MS gaat in gesprek over hoe zijn hulpvraag wordt beantwoord met behulp van slimme apps en apparaten, waardoor hij zelf zijn conditie in de gaten houdt en verbeterde zorg ervaart. Hoe is hij begonnen en waar liep hij tegenaan? Ook vertelt hij over welke keuzes hij maakte voor hij deze tools gebruikte en wat volgens hem nog verbeterd kan worden.

Het webinar is afwisselend en interactief. Doe mee vanuit huis via Zoom.

Aanmelden?
Via deze link meld je je gratis aan voor dit webinar: https://us06web.zoom.us/meeting/registe ... 914jvezWlp
Sara

Re: Vanavond webinar over MS en ehealth

Bericht door Sara »

Op donderdag 9 juni organiseerde MSweb een online bijeenkomst over e-health. Digitale toepassingen en elektronische hulpmiddelen worden steeds vaker ingezet om de zorg te verbeteren. Tijdens deze bijeenkomst vertelt MS Verpleegkundig Consulent Corina Donkers van MS Expertisecentrum Nieuw Unicum hoe zij haar patiënten helpt met behulp van digitale tools.

Verder kwam ook een ervaringsdeskundige aan het woord. Mirjam heeft zelf MS en gebruikt in het dagelijks leven veel apps om haar MS te ‘managen’. Zij vertelde over haar favoriete apps en waar je op moet letten bij het gebruik ervan.
Terugkijken kan hier: https://youtu.be/vZOxnHd_KPQ

Het interview met Mirjam van der Heijden was wel de moeite waard, hoewel er voor mij niet veel nieuws bij was.
Andra

Re: Vanavond webinar over MS en ehealth

Bericht door Andra »

Dank voor het delen, Sara
Klick

Re: Vanavond webinar over MS en ehealth

Bericht door Klick »

:thumbup: bedankt @Sara
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp