Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door Jrs77 »

Ik was op het forum aan het zoeken naar ervaringen met gabapentine. Mijn revalidatiearts stelde voor het te gaan proberen, om heftige spasmen in mijn benen in de nacht en ochtend tegen te gaan.
Nu lees ik vooral over gebruik tegen pijnen en gevoelsstoornissen. Gebruikt iemand het ook tegen spasmen?
En wat zijn de ervaringen?
Billy

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door Billy »

Nee maar ik ben wel heel benieuwd. Want de medicatie hiervoor waren de bijwerkingen te zwaar...

Ik slik nu wel voor het slapen gaan een lichte dosis tramadol/paracetamol en dat helpt mij wel ietsjes.
AngelNoa

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door AngelNoa »

Sorry als ik een gekke vraag stel, maar is dat hetzelfde als het supplement GABA??

Want daar zoek ik ook naar ervaringen...lijkt mij rustiger te maken, maar maakt mijn bloeddruk laag :-(
Nessa

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door Nessa »

AngelNoa schreef: 06 mei 2022, 06:43 Sorry als ik een gekke vraag stel, maar is dat hetzelfde als het supplement GABA?
Nee, dat zijn twee verschillende middelen. GABA is een vrij verkrijgbaar supplement, gamma-aminoboterzuur.

Gabapentine lijkt chemisch wel op GABA maar werkt in de hersenen op een andere manier. Het is ook alleen verkrijgbaar op doktersrecept.
AngelNoa

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door AngelNoa »

ik dacht het ook wel, maar wilde het voor de zekerheid vragen, dank je
ronnie1969

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door ronnie1969 »

Ik gebruik baclofen 30mg voor het slapen. Dit helpt mij prima de nacht door. Ik werd veel wakker van de kramp en spasme. Ik slik nog niet overdag
lindad

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door lindad »

hoi Jrs77,
ik heb eens gabapentine tegen hersenstamaanvalen gekregen (ik weet niet of de `hersenstamaanvallen` te letterlijk uit het duits vertaald is; ik zit in Duitsland....). Het waren onstuurbare bewegingen van armen en benen. Dus je zo kunnen zeggen dat het hevige spasmen waren.
Gabapentine half niet en ik krijg nu iets tegen epilepsie(Levetiracetam). Het is alleen zeker geen epilepsie. Gabapentine zou zeker tegen de aanvallen uit de hersenstam helpen,maar bij mij deed het dat niet...
groetjes lindad
lindad

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door lindad »

@Jrs77 ik was even kwijt hoe het ook weer met het @ werkt.... :hmmm: laatste bericht was voor jou bedoelt...
Jrs77

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door Jrs77 »

In plaats van gabapentine heeft de revalidatiearts pregabaline (Lyrica) voorgeschreven. Nu de heftige bijwerkingen minder worden, ben ik best positief. De spasmen worden duidelijk minder.
Billy

Re: Iemand ervaring met gabapentine tegen spasmen?

Bericht door Billy »

Wat fijn Jes.. Ik heb de vpk gevraagd of sativex een optie is, wacht nog op antwoord.

Zijn jouw spasmen nu met die hitte ook veel erger? Is nieuw voor mij.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp