Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vumerity in plaats van Tecfidera?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Bram_MSinbeeld

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ghost schreef: 20 apr 2022, 13:45 Er werd gezegd dat het zonder eten ingenomen kan worden, dus dat ben ik meteen gaan doen.
(Dat hoefde ik met Tecfidera echt niet te proberen)
Ik herinner me dat ik dat wel eens gedaan had bij mijn Tecfidera, ik dacht "ach dat maakt vast niet zo veel uit..." :ziek:

Wat fijn dat het gewoon kan nu!
AngelNoa

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door AngelNoa »

klinkt goed! Wat fijn voor je, ik duim dat het zo blijft!
Klick

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Klick »

@Ghost wat fijn!
Brigitte1987

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Brigitte1987 »

Hoi

Ik slik nu 7 weken de vumerity.
Is het eerste medicijn die ik gebruik.
De eerste 4 weken 2 pillen per dag als bijwerking af en toe last van flushing in mijn gezicht en hals vond het vervelend maar niet pijnlijk ofzo.
Nu slik ik 3 weken 4 pillen per dag heb last gehad van buikpijn diarree en misselijk maar niet spugen het was te doen. Nu sinds een paar dagen eigenlijk geen last meer van bijwerkingen.

Brigitte
Ghost

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Ghost »

Hallo allemaal,

inmiddels gebruik ik Vumerity bijna 3 maanden.
Helaas heb ik wel weer veel maagklachten gehad, maar deze lijken niet van de medicatie te komen.
Ik ben met de huisarts op zoek naar andere mogelijke oorzaken, maar we kunnen niets vinden, mogelijk ligt het aan bepaalde voeding..
Nu dus aan het uitproberen...

De darmklachten zijn wel vrijwel helemaal verdwenen, af en toe een flush maar ik ben zeer tevreden.
Over 2 maanden krijg ik een extra MRI ter controle, hopelijk is die goed, dan kan ik Vumerity blijven gebruiken.

De vrijheid die ik terug heb gekregen door het innemen zonder eten is me veel waard, kan ik weer spontaan ergens blijven eten als ik m'n
pillen niet bij me heb :goed:
Ghost

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Ghost »

@Brigitte1987

Wat vervelend dat je best wat klachten hebt gehad, het is helaas geen paracetamolletje...
Hopelijk stabiliseren de klachten zich en blijft het bij wat milde flushes...

Ik gebruikte al 2,5 jaar Tecfidera voor ik aan Vumerity begon, dus de gewenning was wat makkelijker.
Het begin met Tecfidera was vreselijk, dat werd na een aantal maanden pas acceptabel, maar hield dus veel bijwerkingen.
Vandaar de overstap, nu hopen dat het net zo goed werkt..
Brigitte1987

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Brigitte1987 »

Hoi.

Sorry ik ben enige tijd afwezig geweest vanwege een sterfgeval.

Dit is mijn eerste medicijn voor de ms.
Een maand geleden ben ik onder de scan geweest en voor nu ben ik stabiel. Dus misschien dat de medicijnen zijn werk doen.
Hoe is het nu met jou?

Gr Brigitte
Santje

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Santje »

@Ghost
ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de medicatie?
Brigitte1987

Re: Vumerity in plaats van Tecfidera?

Bericht door Brigitte1987 »

Hoi

Het is al even geleden maar dacht laat ik eens even kijken.
Met mij gaat het eigenlijk heel erg goed ik heb geen shubs meer gehad.
Ik merk wel dat ik snel moe ben mijn zeker plek zijn mijn benen en voeten vandaag naar de Apenheul geweest dan heb ik het toch wel moeilijk lopen word zwaar en pijnlijke voeten. Zodra ik stil ga zitten na zon lange wandeling trillen de spieren in mijn benen. Ook kan ik slecht tegen de warmte sinds de ms. Ik zweet meer ben sneller moe en chagrijnig.
De ene dag gaat het beter dan de andere soms ik heb veel energie soms weinig dan moet ik overdag even een tukkie doen.
Over het algemeen mag ik niet klagen.
Wat ik wel spannend vind is om weer aan het werk te gaan ik zit nu 1.5 haar thuis begin me te vervelen. Ik weet niet zo goed wat ik nog wel en niet kan en dan vooral vanwege mijn energie en niet al te lang kunnen lopen en staan. Werk jij nog en hoe gaat dat? Hoe gaat het verder met je?
Sorry voor het lange verhaal
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp