Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bewegende kaak/slaap spier

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jetteke

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Jetteke »

Klick schreef: 07 jul 2022, 13:28 ik heb als kind ook altijd buisjes gehad, geloof wel 3x ofzo
ik had altijd oorontsteking dus ben er blijkbaar gevoelig voor.

vaak snuiten? oh dat kan ik wel doen, maar ik ben niet verkouden/ geen verstopte of loopneus.. helpt snuiten dan wel?
Dat kan helpen, maar je moet wel iets te snuiten hebben. Ik heb destijds ook geleerd dat je je neus kunt dicht knijpen en dan even 'snuiten' om de gehoorgangen door te luchten. Soms heb je wel eens dat je gewoon je neus snuit en dat je oor dan ineens open 'knalt'. Dat idee.
Jetteke

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Jetteke »

Edit: Oeps, dat was dubbel.
Klick

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

Jetteke schreef: 07 jul 2022, 15:12 Dat kan helpen, maar je moet wel iets te snuiten hebben. Ik heb destijds ook geleerd dat je je neus kunt dicht knijpen en dan even 'snuiten' om de gehoorgangen door te luchten. Soms heb je wel eens dat je gewoon je neus snuit en dat je oor dan ineens open 'knalt'. Dat idee.
ja dat neus dichtknijpen en snuiten doe ik en lucht idd op, maar t tikken is al vrij snel erna terug. ik heb niks te snuiten, toch gebruik ik nu neusspray dat helpt wel een beetje. gekmakend geluid, ik ben blij dat het tijdelijk kan zijn :ja:
Jetteke

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Jetteke »

Hopen dan maar dat het snel weer verdwijnt.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Toeter »

@Klick is er al verbetering merkbaar?
Klick

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

@Toeter weinig maar zeker wel. :ja:
het is eerst erger geworden met een vol oor gevoel en daarna werd het minder. nu is het al weer een paar dagen stabiel. niet meer zo irritant aanwezig.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Toeter »

Fijn! Hopelijk zet het snel door met de verbetering
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp