Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat zou dit kunnen zijn

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Steef

Wat zou dit kunnen zijn

Bericht door Steef »

Hallo!

Ik ben een man van 31 en heb de laatste tijd continu “gevoels” klachten.
Begin dit jaar heb ik een emg meting gehad n.a.v spiertrekkingen in de benen. Hieruit is gebleken dat dit fasciculaties zijn. Onderzoek was toen gericht op als en geen verdere onderzoeken benodigd.
Nu heb ik de laatste 4 weken erg last van tintelende benen en armen. branderige voeten, benen, armen en vooral ook de bovenrug. En het gevoel van kippenvel zonder het te zien op de huid (hoofd rug benen).
Als je natuurlijk Google wordt je er niet blijer van.

Alle andere symptomen kan ik niet ontdekken
Bij mij zelf.
Bloed geprikt en dit was prima.

Uiteraard weet ik dat jullie geen dokters zijn :) . Kan dit de eerste tekenen zijn van ms of zijn er meerdere ziektes/aandoeningen die deze symptomen hebben.

Het vreemde is dat ik voor de eerste klachten een rondje ben weze hardlopen. Ik heb er een tijdje mezelf voorgehouden dat dit de oorzaak was.

Groet Stefan
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Bij aanhoudende tintelingen altijd naar de huisarts voor een verwijzing naar de neuroloog!

En ja dat soort klachten komen ook bij MS voor, is het 24u per dag?
Steef

Bericht door Steef »

Ja het is 24/7. Ik slaap er niet slechter om.

Wat ik nog vergeten ben: jeuk bij spijkerbroeken.
Klick

Bericht door Klick »

bloedgeprikt: waarop ben je getest? door wie? wat waren je waarden?

volg je een dieet?
heb je genoeg B12?
Steef

Bericht door Steef »

[QUOTE=Klick;1123696]bloedgeprikt: waarop ben je getest? door wie? wat waren je waarden?[/QUOTE]

Wat allemaal weet ik niet meer precies. Vitamine d en b12 sowieso wel. Waardes weet ik niet uit me hoofd. Dokter en neuroloog UMC hebben geen verkeerde waarde geconstateerd

Nee volg geen dieet.
Klick

Bericht door Klick »

jammer dat je de waarden niet weet..

er heeft dus een neuroloog naar je bloed gekeken, heeft de neuroloog ook tests gedaan of was dat op afstand?
Steef

Bericht door Steef »

Ik ben bij de neuroloog in het UMC geweest (maand of 4 geleden). Ik had toen geen tintelingen ect. Enkel spiertrekkingen.
Ze hebben van die standaard testjes gedaan (reflexen enzo). Daarna gelijk een emg onderzoek gehad. Niks op te zien.
Klick

Bericht door Klick »

dit zijn neurologische klachten, maar er zijn meerdere oorzaken die dit soort klachten kunnen veroorzaken..

ik zou deze nieuwe klachten doorgeven aan je neuroloog.
tiz1980

Re: Wat zou dit kunnen zijn

Bericht door tiz1980 »

Beste Steef,

Ik heb soortgelijke klachten. Benieuwd naar je ontwikkeling of er iets is gevonden.

Groeten Ties
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp