Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS of blessure?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

Dank je. Ik heb een gesprek van 20 minuten met de neuroloog dus wel voldoende tijd denk ik.
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

De neuroloog dacht aan een ontsteking, ms of stenose. Het kon nog van alles zijn. Ik moet een uur in de MRI begin september. Ik moest bij het onderzoek heel hard mijn kin op mijn borst gooien. Toen voelde ik het teken van lhermitte voor het eerst in mijn handen ipv mijn benen. Flinke stroomstoten.
Marina

Re: MS of blessure?

Bericht door Marina »

Nog niet veel wijzer geworden begrijp ik, maar gelukkig wordt er wel aan meerdere oorzaken gedacht en wordt het goed onderzocht zo te lezen. Waren de 20 minuten inderdaad voldoende om je hele verhaal te kunnen doen?
Is je nog verteld welke MRI's je krijgt?
Sterkte met het afwachten weer en ik hoop dat het je net als eerder weer lukt om het een beetje los te laten, tot begin september.
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

Het wordt een MRI van mijn hoofd, nek en rug. Over contrast is niks gezegd.
Ik had wel het idee dat 20 minuten voldoende was, maar hij heeft me hier en daar wel wat af moeten kappen.
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

Zou het nog belangrijk zijn om door te geven dat ik in het verleden migraine aanvallen (met aura) heb gehad? Ik las ergens dat dat ook zorgt voor witte stof afwijkingen.
Klick

Re: MS of blessure?

Bericht door Klick »

alles waarvan je denkt dat het nuttig kan zijn om een compleet beeld te vormen vertellen.
ook alle klachten waarvan je misschien denkt dat heeft er niks mee te maken.
laat dat oordeel volledig bij de arts!
zo had ik moeite met t starten met plassen, stond volledig los van mijn balans en evenwichtklachten dacht ik toen. net zoals als ik mijn hoofd/nek buis voelt mijn bovenbeen warm…
laat het oordeel bij de arts.
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

Ok, ik dacht vooral dat het misschien een vertekend beeld zou kunnen geven op de MRI, maar volgens mij zijn de leasies bij migraine kleiner dan bij MS. Ik zal het toevoegen aan mijn digitale dossier. De neuroloog heeft daar trouwens weinig in gezet alleen mijn lengte en gewicht.

Dat warme gevoel in mijn been of voet bij het buigen van mijn nek heb ik ook. Het is wisselend. De ene keer is dat meer dan de andere keer. Dat heb ik naast de stroomstoten die ik er bij heb. Dat plasproblemen herken ik niet zo. In heb wel stress incontinentie maar dat kan ook goed door mijn bevallingen komen. Het is wel erger geworden.

Ik ben ook vergeten te zeggen dat ik soms kort een trillende duim, ribspieren schouderspieren heb. Maar ja zijn echt dingen waar ik ook weer niet echt onder lijdt. Dus daar vergeet ik het ook weer snel.
Klick

Re: MS of blessure?

Bericht door Klick »

maak een lijstje en neem dat mee naar de neuroloog (doe ik ook.. en vink dan af wat ik verteld heb) ;)
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

Bedankt voor de tip Klick.
Op dit moment gaat het eigenlijk best wel goed. Ik heb bijna geen klachten meer. Warmte maakt me erg moe, maar verder nauwelijks gevoelsstoornissen meer. Ik ben magnesium gaan innemen en dat lijkt ook wel te werken. Het teken van lhermitte is bijna weg. Vorige week ging mijn duim nog even trillen maar verder echt nauwelijks last. wel een beetje gek om dan nog zo n grote MRI te doen, maar ja op zich ook wel goed om zeker te weten of er wel of niet iets aan de hand is.
Moekesolar

Re: MS of blessure?

Bericht door Moekesolar »

Hoe was het voor jullie toen je erachter kwam dat je ms had? Dan ben je ineens een chronisch zieke partner, moeder, werknemer? Ik zat daar ineens over na te denken. Het heeft wel veel impact. Hoop zo dat de uitslag mee gaat vallen straks 🤞
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp