Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Re: efteling

Hier kun je contacten leggen, uitjes organiseren of geplande uitjes onder de aandacht brengen.
sanne

Re: efteling

Bericht door sanne »

vraagje
welke mensen hier hebben een Efteling abo
en lijkt het leuk om eens met een groepje te gaan zo leer je elkaar kennen
en leren we misschien wat van elkaar :wauw: : :puh: :wauw:
liefs sanne
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 08 jun 2023, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Suzanne

Re: efteling

Bericht door Suzanne »

Hoi Sanne,

Wat een leuk idee!

Helaas laat mijn lijf het nu niet toe om zoiets te ondernemen.

Hoop dat andere je wel kunnen vergezellen.
Veel plezier gewenst 😀
Bar_Daantje

Re: efteling

Bericht door Bar_Daantje »

Zelf heb ik geen abonnement, maar ik wil wel graag een keer mee naar de Efteling :zon:

Edit: spelfout gecorrigeerd
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: efteling

Bericht door Qanuk00 »

Binnenkort ga ik voor het eerst naar de Efteling met mijn MS beperkingen ... rolstoel gereserveerd, gehandicaptenkaart geregeld (met begeleiding). Ook las ik dat ze een ontprikkelruimte hebben in Ruigrijk.

Ik vind het erg spannend, de eerste keer in zo'n menigte met mijn handicaps. Confronterend, omdat in het verleden alles nog zonder beperkingen kon. Maar ook fijn, dat ik met het gezin daar weer heen kan.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Jelly

Re: efteling

Bericht door Jelly »

@Qanuk00

Wat fijn dat je met je gezin naar de Efteling gaat.
Zeker spannend en confronterend maar ik hoop echt dat je er van kunt genieten samen met je gezin!!!
Klick

Re: efteling

Bericht door Klick »

@Qanuk00 wauw! zeker confronterend maar ook stoer 💪 hele fijne dag gewenst!!

herinneringen maken, daar gaat het om!! :zon: :zon:
Jrs77

Re: efteling

Bericht door Jrs77 »

Het laatste filmpje dat ik heb waarop ik nog loop, is toevallig ook in de Efteling gemaakt.

Later ben ik er nog een keer met de rolstoel geweest.
Mijn advies; maak het voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk, en ben niet bezig met 'wat jij denkt dat anderen over jou zouden kunnen denken'. Anderen denken namelijk helemaal niks over jou, die zijn gewoon bezig met hun eigen leuke dag. Doe dat zelf ook. Al die aanpassingen in de Efteling zijn juist gemaakt om het mensen wat makkelijker te maken; gebruik ze!
Maak er een mooie dag van!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: efteling

Bericht door Qanuk00 »

Iedereen superbedankt voor de tips en ondersteuning! We hebben een heel fijne dag gehad!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Efteling

Bericht door Marina »

Wat fijn Qanuk00 :zon: !

Heb je zelf ook nog attracties bezocht/ben je in attracties kunnen gaan waar je zonder de aanpassingen niet/moeilijk in zou hebben gekund?
En krijg je daar dan, zo mogelijk en zonodig, ook hulp bij van een Eftelingmedewerker om daar in en uit te komen?

Ik zag laatst op RegioNed (bij de NPO) een jongen met een spierziekte die niet lang kan staan en gebruik maakt van een pas van de Efteling en zo makkelijker in attracties kon. Helaas blijkt daar trouwens ook steeds meer misbruik van gemaakt te worden door anderen die de pas niet nodig hebben, maar zo te lezen heb je daar geen hinder van gehad gelukkig!
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 08 jun 2023, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp teruggezet
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: efteling

Bericht door Qanuk00 »

@Marina Jaja :zon: ik heb zowaar in de Piranha, Fata Morgana, Droomvlucht gezeten en vooraan mogen zitten bij een voorstelling van Ravelijn. Ook werd ik supergoed begeleid door de Eftelingmedewerkers in de attracties, ze waren vrolijk, enthousiast en oprecht geïnteresseerd. Verder me lekker door het gezin door het park laten duwen. Het is daar zo heerlijk, we komen er al jaren!

Vorige week was er inderdaad enorme ophef over misbruik van de faciliteitenkaart.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/427 ... toelingang
Medewerkster vertelde dat kinderen tijdens de schoolreisjes veel misbruik hadden gemaakt van de kaart, waardoor de wachtrij bijna net zo lang was als de normale ingang. Ze gaan hier ook werk van maken begreep ik.

Wij waren er twee dagen later, er was amper een wachtrij en serieus mensen met een aandoening.
Het hangt er echt vanaf welke tijd/dag je gaat. Wij hebben als gezin ons steeds opgesplitst en nadien op de terrasjes elkaars ervaringen gedeeld.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp