Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

schaamte

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Marina

Re: schaamte

Bericht door Marina »

sanne schreef: 28 jul 2022, 13:17 hopelijk word ik zelf ook zo daper om zo ver te komen en te zegen dit ga ik doen en kom voor me eigen op want ik heb hier niet om gevraagd
Dat zal je misschien niet meteen lukken, maar daar zal je wel (stapje voor stapje) steeds beter in worden na verloop van tijd, zoals je nu ook al bij jezelf bent gaan denken "ik ga niet voor m'n lol die speciale ingang (bij de Efteling) in". En de hulp die je gaat krijgen door het revalidatietraject zal je daar ook in sterken.

Ik gun je dat je weer lekker kunt genieten in de Efteling en van andere dingen zonder te moe te worden van het lopen.
Of zoals mijn psych. zegt: "probeer zoveel mogelijk dingen te doen die je leuk vindt/te genieten. Het is immers al lastig genoeg voor je, de MS".
sanne

Re: schaamte

Bericht door sanne »

dankje wel Marina
doe me best en zoals je zegt stapje voor stapje
en elke stap is er weer een
Klick

Re: schaamte

Bericht door Klick »

@sanne welkom hier!
(ik heb alleen je eerste berichtje gelezen, de rest geen concentratie voor nu..)

ik heb zo n zelfde soort blokkade gehad bij een douchekrukje. ik wil het geen schaamte noemen, bij mij was het meer een soort te confronterend.. kosten wat het kost wilde ik voorkomen dat ik die moest gaan gebruiken.

tegen beter weten in natuurlijk..

met behulp van een ergotherapeut is het toen gelukt die stap te zetten. gelijk wel een knal rode gekocht, dat dan weer wel 😂
nu kan ik niet meer zonder..

iedereen heeft daarin zijn eigen tempo. het is lief dat je man je wil helpen en praktisch gezien zal het voor hem ook prima te doen zijn, maar jij moet er aan toe zijn.

schaamte is voor iedereen ander, zo heb ik een evo en kreeg al meerdere opmerkingen “jammer he? kun nooit meer in korte broek” wtf?! mag ik dat zelf uitmaken? ik ben zelfs wel blij dat er iets zichtbaars mis is.. denk maar niet dat ik nu een lange broek aan doe, ik vind de schoenen al erg genoeg..
sanne

Re: schaamte

Bericht door sanne »

hoi klick
bedakt voor je antwoord
merk wel samen zijn we sterk hier met raad en advies
dat is dan wel weer tof :zon:
1207

Re: schaamte

Bericht door 1207 »

sanne schreef: 31 jul 2022, 13:41 dankje wel Marina
doe me best en zoals je zegt stapje voor stapje
en elke stap is er weer een
of je trekt een algemene lijn
al jaren geleden voor mezelf uitgemaakt dat ik een kapot lichaam heb. Ik ben ziek en kan er niets aan doen

schaamte?
als ik niet wil dat anderen dat zien moet ik mezelf opsluiten en daar heb ik geen zin in.
lukt iets niet meer nemen we een hulpmiddel en kunnen we weer eventjes verder
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp