Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

koeling bij een evo?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

koeling bij een evo?

Bericht door Klick »

is er een evo drager die een oplossing heeft voor het beenwarmer-effect van de evo?
ik merk dat ik het ding liever niet draag met dit warme weer, wat een hitte aan je been en dan die schoenen eronder 🥵🥵 ik heb het liefste blote voeten hooguit een slippertje met dit weer, maar ok als ik een stuk ga lopen moet de evo aan

ik heb al gedacht om het kussen (die beschermlaag tegen je scheen aan) nat te maken maar geen idee of dat kwaad kan en ik heb geen reserve ..

bestaan er cobber (koelsjaal) achtige paddings (beschermers)?
ik snap niet dat ik het nergens kan vinden.. ik ben toch niet de enige met deze last?
Jetteke

Re: koeling bij een evo?

Bericht door Jetteke »

Misschien dat kussen gewoon in de vriezer leggen een paar uur voor je hem aantrekt? Als je wilt voorkomen dat hij nat wordt, zou ik 'm in een plastic zakje doen en dan in de vriezer. En bij die van mij kun je dat 'kussen' gewoon wassen, dus nat zal geen probleem zijn denk ik.
Klick

Re: koeling bij een evo?

Bericht door Klick »

dat is waar, ja wassen kan ik die van mij ook :zon:
owwww daar had ik nog niet aan gedacht maar je hebt gelijk👍👍
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: koeling bij een evo?

Bericht door Toeter »

Gewoon proberen!

Zou een nat kussentje niet vervelend schuren?
Jetteke

Re: koeling bij een evo?

Bericht door Jetteke »

Wat Toeter zegt, dat was ook mijn tweede gedachte. Niet dat het gaat broeien als je er wat langer mee loopt. Je geeft zelf natuurlijk ook warmte af. Daarom zou ik dat stuk zelf gewoon droog in de vriezer leggen. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk, dan weet je hoe dat gaat :thumbup:
Steenbokje76

Re: koeling bij een evo?

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick
Denk dat het diepvries effect maar zeer kort aanhoudt en mss dat de stof dan gaat jeuken of schuren als het nat of vochtig op je been zit.
Ik denk dat de orthese die ik jou liet zien via de laatste link al een enorm verschil maakt met de warmte.
Fijn trouwens dat je goed op blote voeten kan lopen, mij lukt dat niet goed helaas, want dan klapt m'n voet te erg op de vloer. Heb echt een ondersteuning nodig en loop in huis altijd op adidas cloudfoam slippers. Die lopen heerlijk. :)
Loop alleen nu niet veel met deze hitte ivm pijn in benen.

Misschien heeft het bedrijf dat de ortheses verkoopt wel een oplossing?
Maar vrees eerlijk gezegd van niet.

Sterkte met de hitte!
Klick

Re: koeling bij een evo?

Bericht door Klick »

@Steenbokje76ik ga morgen proeflopen (in n ziekenhuisgang) om te kijken of het iets zou kunnen zijn.
zal dan ook gelijk naam en rugnummer van t ding noteren.
ik weet niet, hoop dat t bevalt en vergoed kan worden…
ik vind een loopje 10m op en neer een beetje weinig om n paar honderd euro op te gokken.. ach we gaan het zien.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp