Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Ahja, gefeliciteerd met de snelle toewijzing @SannieBannie !
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Ik kreeg vandaag een telefoontje van Medipoint. Over 6 tot 8 weken wordt de easy rider geleverd. Er is echt een run op die fietsen, zei die vrouw, dus dat vraagt nog even wat geduld.

Ik vroeg haar nog of je met de Singly ook achteruit kunt fietsen en dat kan dus inderdaad niet, zei ze. Dan dus toch maar de ER. Ze zei dat ik dan wel voorzichtig moet zijn met drempels met achteruit fietsen. Die zit volgens mij niet in mijn berging, maar daar heb ik draairuimte genoeg. Ik krijg er in elk geval een spiegel bij en een stokhouder was niet nodig, ik heb zo'n inklapbare stok. Maar laat ze maar komen :joepie:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

hee wat fijn dat je weet waar je aan toe bent!
Suces met wachten nog... :sly:
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Fijn @Jetteke dat je straks op een ER kunt gaan rijden!
Bij mij heeft het ook zo'n 6 of 7 weken geduurd voor die geleverd werd en dat is zo'n 2,5 a 3 jaar geleden, dus die wachttijd valt dan relatief gezien nog mee.
Wat betreft die drempels/stoepranden e.d.: tot 5 cm. hoogte kun je er op/af mee rijden (zie handleiding).
Vraag me dan wel nog af wat die terugtrapautomaat bij de Singly dan voor een functie heeft..

In ieder geval alvast veel plezier ervan gewenst :) !
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Dank je wel! Inderdaad heel fijn. Gisteren kwam de toekenning van de gemeente, dus dat ging ook mooi vlot. Vanmorgen zag ik iemand op een ER rijden en ik dacht: Ja, binnenkort ik ook :-)
Marina schreef: 09 aug 2022, 11:21 Wat betreft die drempels/stoepranden e.d.: tot 5 cm. hoogte kun je er op/af mee rijden (zie handleiding).
Is dat dan vooruit of achteruit rijdend?
Vraag me dan wel nog af wat die terugtrapautomaat bij de Singly dan voor een functie heeft..
Ik zou denken een terugtrapremfunctie, voor wie de handremmen niet kan gebruiken?
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Jetteke schreef: 10 aug 2022, 07:56 Gisteren kwam de toekenning van de gemeente, dus dat ging ook mooi vlot.
Oh mooi :thumbup:!
Is dat dan vooruit of achteruit rijdend?
Daar staat niets over in die handleiding, maar ik neem aan dat dat voor allebei geldt(?)
Zelf heb ik ook weleens wat hogere stoepranden 'genomen' als het niet anders kon, wel heeel voorzichtig, en dat ging ook goed.
Ik zou denken een terugtrapremfunctie, voor wie de handremmen niet kan gebruiken?
Ah ja, zou kunnen :). Dacht daar niet aan omdat ik zelf alleen handremmen heb.
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

Gefeliciteerd @Jetteke 🥳🥳

Hopelijk ga je er net zoveel plezier van hebben als ik van mijn easyrider had!

En je kan achteruit ook wel over een drempeltje 😉
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

hoooi
Ben nog niet zo ver maar ik probeer er achter te komen hoe breed een driewieler is met de 2 wielen aan de voorkant. Kan het niet vinden. Iemand die dit weet?

en wat was ook alwee rhet nadeel volgens jullie? Ben even te lui om terug te zoeken, áls het al besproken was... :heilig:
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

89cm bij van raam zie ik.

Ik dacht dat dat iets minder stabiel aanvoelt en je niet kunt blijven zitten bij het stilstaan?
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

dank je Billy, nóg breder dus! :-(

ik ben ook nog een keer gaan zoeken en kwam op een andere site tegen 78 en 86...maar al met al dus niks smaller helaas.

ik zal even kijken; was er nou iemand hier met zo'n fiets? Nee he?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp