Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

even voostellen

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Kleijtje

Re: even voostellen

Bericht door Kleijtje »

Aanvulling op mijn verhaal:
21 juni nog weer een afspraak gehad om mijn laatste MRI (14 juni) te bespreken. Helaas was er een nieuwe grote vlek te zien op mijn MRI, ondanks de medicatie. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen, maar we gaan een controle MRI doen in december.
Ik zou kunnen stoppen met het spuiten van de glatirameeracetaat, maar dat zou dan al de tweede variant van medicatie zijn waar ik mee stop.
Tecfedera moest ik acuut mee stoppen ivm mijn leverwaarden en nu zou dit medicijn niet helpen. Ik heb in mei een schub gehad en methylprednisolon heeft mij gelukkig geholpen, maar wanneer ga je van eerste lijns medicatie naar tweedelijns? En wat is jullie ervaring daarmee?

Positief nieuws: ik heb een contract onbepaalde tijd gekregen!!
Jetteke

Re: even voostellen

Bericht door Jetteke »

Allereerst: Gefeliciteerd met je vaste contract! Dat heb je toch maar mooi gekregen :thumbup:

Hoelang gebruik je de glatirameeracetaat nu? Als dat nog niet zo lang is, is het het wellicht toch waard om dat nog even aan te kijken. Anders zou ik het toch even met je MS verpleegkundige bespreken als ik jou was.
Kleijtje

Re: even voostellen

Bericht door Kleijtje »

Dank je @Jetteke . :D

Ik gebruik de medicatie nu sinds 29 december, nog niet heel lang.
Jetteke

Re: even voostellen

Bericht door Jetteke »

Hebben ze niets gezegd over die nieuwe plek in relatie tot de medicatie? Als je pas in december weer een afspraak hebt voor een MRI zou ik even met de MS verpleegkundige bellen als ik jou was.
Klick

Re: even voostellen

Bericht door Klick »

kan die plek niet zijn van voor het starten met glatimeer? of is er met het starten ook een mri gemaakt als soort 0-punt? ik zou dit even overleggen met je pleeg.
Kleijtje

Re: even voostellen

Bericht door Kleijtje »

Nog een (late) reactie:
De MRI was een controle op de vorige van vorig jaar. En ik heb in mei nog een kuur methylprednisolon gehad, omdat ik op dat moment voor mijn gevoel een schub had. Ik gok dat dat ook het geval was en ik ben blij dat ik de kuur toen heb gehad/gevraagd.

Het bellen van de vpk over de medicatie moet ik nog wel doen, maar ik merk dat ik dat steeds uitstel.
Klick

Re: even voostellen

Bericht door Klick »

@Kleijtje stel voor jezelf een soort deadline voor dat bellen. van uitstellen wordt de stap steeds groter… gewoon doen, denk maar gewoon het is hun werk
Kleijtje

Re: even voostellen

Bericht door Kleijtje »

@Klick Bedankt voor je reactie, volgende week ga ik haar bellen (in mijn agenda gezet).
Klick

Re: even voostellen

Bericht door Klick »

@Kleijtje 👍 helemaal goed
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp