Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Amyotrofische neuralgie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Amyotrofische neuralgie

Bericht door leeuwtje-nl »

Een lekker woord voor scrabble, maar helaas ook een nieuwe diagnose voor mij. Een zenuwontsteking in de schoudergordel, omdat het eigen afweersysteem mijn zenuwen "per ongeluk" aanvalt. Heeft niets te maken met MS volgens de neuroloog, omdat het hier niet gaat om het centrale zenuwstelsel. Gevolg: eerst wekenlange hele heftige pijnen en nu een bewegingsbeperking in mijn arm wegens spieratrofie. Hersteltijd ligt rond de 2-3 jaar.

Dus geen MS, maar in mijn ogen blijft het principe hetzelfde: een aanvallend eigen afweersysteem. Misschien is er wel herkenning op dit forum?
Klick

Re: Amyotrofische neuralgie

Bericht door Klick »

ik herken het niet (gelukkig)..
het lijkt me heel naar, de oorzaak klinkt idd als dezelfde alleen omdat t elders in je lichaam is noemen ze t anders.. tsja. hersteltijd is lang, maar t kan dus wel herstellen dat is wel een fijn gegeven. sterkte!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp