Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

LDN lijkt niet meer te werken

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Lorelei

LDN lijkt niet meer te werken

Bericht door Lorelei »

Hallo,

Al jaren niet meer op dit forum geweest maar zit nu met een vraag waar iemand hier misschien wel een antwoord op heeft. Ik gebruik al een aantal jaar LDN voor mijn (stabiele) MS. Het geeft me energie waardoor ik minder last heb van mijn laesies.

Sinds een aantal maanden lijkt de LDN echter niets meer te doen. In mijn zoektocht naar redenen waarom kom ik niet echt verder. Ik heb al geprobeerd om de dosis te verhogen en te verlagen, ben een aantal weken gestopt en weer gestart, maar niets helpt.

Iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of tips wat te doen? Mijn neuroloog schrijft het wel voor, maar weet er erg weinig vanaf.

Dank alvast!
Sara

Re: LDN lijkt niet meer te werken

Bericht door Sara »

Hoi Lorelei,

het is bij heel veel middelen, zowel bij MS-remmers als symptoombestrijders best moeilijk om te beoordelen of ze nou wel of niet werken. Ik heb een aantal jaren symmetrel gebruikt, en was er van overtuigd dat dat spul me wat meer energie gaf. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik er te veel aan ging twijfelen. Of het nou jarenlang wél gewerkt heeft? Ik weet 't niet.

Zou er bij jou iets dergelijks aan de hand kunnen zijn? Dat je een aantal jaar stabiel geweest bent, en je overtuiging dat je energie voor een deel aan de LDN te danken was tóch misschien niet helemaal klopt? En dat er nu misschien helaas toch wat achteruitgang is, onafhankelijk van de LDN?
rianneke3

Re: LDN lijkt niet meer te werken

Bericht door rianneke3 »

Ik gebruik het al meer dan 10 jaar. Mss moet je een paar dagen stoppen. Je lijf resetten. Of minderen. Ik kan maar 1 x 1.5mg aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk


Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp