Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rollator op de fiets

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Billy »

Ik had dit probleem met mijn rolstoel, ik kan niet los lopen. Rollator op de rolstoel is geen optie, krukken niet stabiel genoeg. Dus ik heb nu een looprek achterop. Het heeft Welzorg even wat moeite gekost voor een bevestiging te maken, maar het is gelukt!

Ze kosten een paar tientjes maar zijn een stuk lichter en kleiner dan een rollator. Misschien een optie voor de fiets? Ik kon er eerst een proberen bij de fysio gelukkig. Noem het wel mijn oude lullen rek.
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat een gedoe allemaal hè! Nu ik iets meer hersteld ben van Covid heb ik mijn rollator nog even niet nodig. Maar het is ook fijn om op zulke betere dagen alles even uit te proberen. Als het dan niet lukt, ben ik in elk geval niet meteen volkomen ontredderd. Ik hoop dat iedereen een weg gaat vinden in zijn/haar bewegingsvrijheid met fiets, rollator, rolstoel, krukken of wat dan ook!
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Toen ik dit topic startte, had ik nog geen rollator. Toen ik er wel 1 had, kon ik de deur niet uit. Nu is het tijd voor de volgende stap! Ik heb wel een rollator en zou hem af en toe willen gebruiken. Maar ik weiger geld te betalen voor de tram om met een rollator te kunnen reizen, als ik datzelfde stuk ook gewoon met de fiets kan doen.

En dus heb ik nu die buggydrager besteld die mij ooit in dit topic werd aangeraden. Hij zou morgen binnen moeten komen en dan maar eens kijken of ik er een constructie van kan maken voor een rollator aan mijn fiets!!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Qanuk00 »

Voor mijn Easy Rider heb ik ook een rollatorhouder - het is zo fijn om met de fiets en de rollator erop uit te kunnen! Voordeel, naast de kosten van het OV, vind ik ook dat je kunt gaan en staan wanneer jijzelf wilt.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Rollator op de fiets

Bericht door AngelNoa »

ben benieuwd! Gaat vast goedkomen ;-)
succes!
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Het blijft toch gek dat zoiets helemaal niet bestaat voor een gewone fiets... Ik zocht nog even goed op internet en er zijn slechts 2 topics (waaronder deze) die naar boven komen met dezelfde vraag. We gaan het zien!

Overigens ga ik deze zomer met de trein naar Zuid-Frankrijk (Provence) met rollator èn koffer!! Dat gaat me een gedoe worden. Ik heb maar gewoon vertrouwen.... ;)
Jetteke

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jetteke »

Ik ben ook wel benieuwd of het gaat lukken, succes ermee in elk geval! Het zou mooi zijn als je er zo mee naar Frankrijk kunt.
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Yes! Het lukt! De houder is helaas niet geschikt voor op een elektrische fiets, omdat door de accu de klemmen niet passen. Maar met een beetje creativiteit heb ik het anders opgelost en volgens mij is het nu oké! De rollator hangt aan de fiets, nu alleen nog een keer kijken of het fietsen zo ook lukt.
Jetteke

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jetteke »

Wat goed! Is het al gelukt met fietsen?
Klick

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Klick »

wat goed! @leeuwtje-nl
kun je een foto plaatsen?
je hebt deze toch? https://postlmg.cc/XX3yQ5Tn
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp